A felhasználók több alkalmazást töltöttek le 2017 utolsó negyedévében mint valaha.
App Annie számolt be arról, hogy összesen 19 milliárd letöltést számolt a Google Play a tavalyi utolsó negyedében, összességében pedig évről-évre mintegy tíz százalékkal nő ez az arány. Az Apple App Store-ból ezzel szemben mindössze 7.7 milliárd letöltést regisztráltak. Fontos részlet, hogy csak az új letöltések számítanak bele ebbe, a készülékcsere miatti újra letöltések, frissítések és telepítések nem. Az évi tíz százalékos arány növelésében nagy szerepe van Indiának, Indonéziának és Brazíliának, tehát a fejlődő országoknak. India önmagában is letarolta már az addig csúcsot tartó Egyesült Államokban a Google Play Áruház és az Apple App Store esetében is a tavalyi utolsó negyedévben. A három legnépszerűbb kategória továbbra is a játékok, a pénzügy és a személyre szabás, ezekből a financiális rész nő egyre jobban már 2018 januárjában is.
Érdekes összevetni, hogy melyik áruházban költenek többet az emberek. Az Apple App Store lényegesen jobban teljesít, az iOS-es felhasználók ugyanis kilencvenöt százalékkal többet költenek világszerte mobilos alkalmazásokra, mint az androidos készüléket birtoklók. Az App Store az említett időszakban 11.5 milliárd bevételre tett szert, ezzel szemben a Play Store csak 5.9 milliárd dollárt zsebelt be.