Az iOS és az Android felhasználói 113 milliárd letöltést eszközöltek idén, ebből 76 milliárd dollárt költöttek fizetős appokra.
App Annie kiadta az előrejelzést az év végére vonatkozóan, méghozzá az alkalmazások elemzése kapcsán. Ezek szerint 2018-ban 113 milliárd alkalmazást töltöttek le az okos készüléket használók, ez tíz százalékkal magasabb a 2017-es számnál. A fizetős alkalmazásokra 76 milliárdot költöttek, ez viszont már húsz százalékkal nagyobb költési hajlandóságot mutat a tavalyi évhez képest. A fenti értékek a Google Play és az Apple App Store december 15-i állása szerint kerültek kiszámításra.
A legtöbbet természetesen játékokra költötték a vásárlók. 2019-ben App Annie szerint 122 milliárd dollárra rúghat a költések értéke. Idén egy átlagos mobilozó napi három órát használta a telefonját, ez a 2016-os húsz százalékról tíz százalékot nőtt. A nem játékok közül abszolút kiemelkedik a Facebook Messenger alkalmazás, ezt maga a közösségi oldal apja követi, a WhatsApp a harmadik, a 15 másodperces videóiról itthon alig ismert TikTok a negyedik, az Instagram pedig az ötödik helyre szorult. A top öt játék a Helix Jump, a Subway Surfers, a PUBG Mobile, a Free Fire és a Love Balls.