Mi mindenre érdemes törekedni annak érdekében, hogy a hírlevélküldés folyamata lehetőleg spam bejelentések nélkül, minél nagyobb sikerrátával működhessen?
Miket tekinthetünk a hírlevelek íratlan szabályainak?
A cikkben ezekkel a kérdésekkel foglalkozunk majd kiemelten, remélhetőleg ezzel is segítve az email marketing hatékonyságát.
Miért kulcsfontosságú rendszeresen hírlevelet küldeni?
Mindenekelőtt abból a megfontolásból, hogy a tudatosan és stratégiai alapon küldött hírlevelek bizonyítottan elő tudják segíteni az értékesítést. Vagyis hírlevéllistát építve és oda minőségi kommunikációt küldve profitra tehetünk szert.
Különösképp abban az esetben, ha MiniCRM típusú fejlett projektmenedzsment szoftver segítségével támogatjuk meg a dolgot. Annál is inkább, mivel a Facebook, Instagram és TikTok követőkkel szemben a hírlevéllistánk tagjait nem vehetik el tőlünk.
Más kérdés persze, hogy milyen úton és módon sikerül minőségi kommunikációt folytatni az emaillistánkon szereplő címek tulajdonosaival. Pontosan ennek fényében célszerű tudatosan betartani a hírlevélküldés íratlan szabályait.
Mi a kulcsa annak, hogy spam bejelentés nélkül küldjük a hírleveleinket?
A spamnek jelölés az, amire az ember a legkevésbé vágyik hírlevélküldésnél. Hiszen a folyamatos bejelentések hatására az emailt fogadó szoftver nagyobb eséllyel fogja a spam vagy a promóciós mappába továbbítani a leveleket, ami drasztikusan rontja az elérések számát.
Pontosan emiatt jobb megoldás jogszerűen építeni, mintsem vásárolni az emaillistánkat. Ezáltal gondoskodni tudunk róla, hogy valamennyi követő ténylegesen rajta is kíván szerepelni a listán és kíváncsiak a kommunikációnkra.
Az is lényeges, hogy menjenek ki a feliratkozási szándékot megerősítő emailek. Ezzel tudjuk azt biztosítani, hogy az emberek valóban követni akarnak minket. Egyúttal a spam bejelentések elkerülése végett leiratkozó linket is célszerű elhelyezni valamennyi üzenetben.
A hírlevélküldés további íratlan szabályai és tippjei
Fontos, hogy a hírleveleink ne legyenek mesterkéltek. Inkább keltsenek olyan látszatot, mintha a követőink egy-egy ismerőstől kapták volna őket. Ebből úgy fogják érezni, hogy a snassz reklámszagú levelek helyett valódi kommunikációt folytatunk velük.
Pontosan emiatt bánjunk csínján a képek és illusztrációk használatával is. Hiszen borzasztó könnyen felismerhető egy reklámcélú levél pusztán abból, hogy hemzseg a fotóktól. Márpedig a reklámokra kevesebben kíváncsiak, mint az értékalapú kommunikációra.
Sokat számít persze az is, hogy az emailek küldéséhez használjunk korszerű szoftvereket. Hiszen maga a platform is hathatós segítséget képes adni annak érdekében, hogy spam bejelentések nélkül, lehetőleg minél nagyobb sikerrátával tudjunk hírleveleket küldeni.