A legnépszerűbb telefonmárkák a világban régiónként

2024.11.17| Android Authority

A globális okostelefon piacot az Apple és a Samsung uralja, egyes országokban ezek ketten együtt a piac több mint 70%-át birtokolják, és olykor az Apple a piac több mint felét is megszerzi.

A történet azonban nem ugyanaz az egész világon. Nem csak iPhone-ok és Galaxyk léteznek, egyes országok más, olcsóbb márkákat részesítenek előnyben a megalapozottabb és drágább márkák helyett. Nem soroljuk fel az összes ország adatait, de végignézzük az összes főbb kontinenst és mindegyik országból néhány országot, hogy képet adjunk arról, hogy régiónként miben tér el a kereslet.

Észak-Amerika

Legnépszerűbb márkák:

  • Apple: 51,2%
  • Samsung: 23,74%
  • Google: 12,9%
  • Motorola: 3,2%
  • Xiaomi: 1,79%

Észak-Amerikában, különösen az Egyesült Államokban és Kanadában az Apple uralja a piacot. A magas kereslet az iPhone-ok iránt azt mutatja, hogy az emberek hajlandók és képesek prémium telefonokat vásárolni. A Samsung a második helyet foglalja el Észak-Amerikában, köszönhetően a népszerű Galaxy S szériának, valamint közép- és alacsonyabb árkategóriás telefonjainak. Az olcsóbb modellek az Egyesült Államokon és Kanadán kívüli észak-amerikai régiókban valószínűleg még népszerűbbek, mivel a Samsung ezeken a magas jövedelmű piacokon inkább a prémium készülékeket igyekszik népszerűsíteni.

Észak-Amerika három legnagyobb népességű országát vizsgálva látható, hogy az Egyesült Államokban és Kanadában az iPhone-ok a legnépszerűbbek. Mexikóban is hasonló a helyzet, bár itt az Apple piaci részesedése jóval alacsonyabb. Az emberek itt inkább a Samsung és a megfizethetőbb áru modelleiről ismert Motorola telefonokat választják. Az Egyesült Államokban a Google szintén felkerül a három legnépszerűbb márka közé a Statcounter szerint, bár más források szerint itt inkább a Motorola áll ezen a helyen.

Országonkénti megoszlás:

  • USA: Apple (51,07%), Samsung (23,77%), Google (14,6%)
  • Kanada: Apple (60,38%), Samsung (24,23%), Google (6,56%)
  • Mexikó: Apple (32,16%), Samsung (22,96%), Motorola (13,11%)

Európa

Legnépszerűbb márkák:

  • Apple: 36,53%
  • Samsung: 31,12%
  • Xiaomi: 12,95%
  • HUAWEI: 2,82%
  • OPPO: 2,36%

Az öreg kontinens adatai más képet festenek, mint Észak-Amerikáé. Míg az Apple és a Samsung még mindig az élen áll, előbbinek lényegesen kisebb, míg a Samsungnak nagyobb a piaci részesedése. Ennek oka lehet a két régió közötti személyes preferenciák különbsége, bár ez valószínűleg a vásárlóerővel függ össze, amely Európában nem olyan magas, mint például az Egyesült Államokban.

Ezt a hipotézist alátámasztják az olcsóbb telefongyártók is, amelyek erre a listára felkerültek– a Xiaomi, a HUAWEI és az OPPO –, amelyek vonzzák a pénztárcabarát fogyasztókat. Az adatok forrása a Statcounter, bár más piackutató cégek a Motorolát és a HONOR-t helyezték a listán az utolsó két helyre. A vásárlóerő különbségét az alábbi három ország adatai is megmutatják. Míg az Egyesült Királyságban az Apple a drága telefonjaival a piac mintegy felét foglalja el, addig Németországban, ahol magas az életszínvonal, de az emberek köztudottan takarékosabbak a pénzzel, az Apple részesedése 37% körülire csökkent. A megfizethető Xiaomi viszont a piac jó részét megragadja.

Spanyolországban, amely nem olyan gazdasági erő, mint az Egyesült Királyság és Németország, az Apple a harmadik, míg a Xiaomi az első helyet foglalja el. Igaz, ez nem mindig függ össze az ország vásárlóerejével, mivel a személyes preferencia és a márka általános jelenléte a régióban szerepet játszik.

Országonkénti megoszlás:

  • Egyesült Királyság: Apple (50,81%), Samsung (30,86%), Google (4,55%)
  • Németország: Apple (37,01%), Samsung (33,88%), Xiaomi (12%)
  • Spanyolország: Xiaomi (28,26%), Samsung (27,09%), Apple (23,48%)

Ázsia

Legnépszerűbb márkák:

  • Apple: 17,61%
  • Samsung: 17,42%
  • Xiaomi: 14,1%
  • Vivo: 10,76%
  • Oppo: 9,19%

Ázsiában nincs változás a két vezető okostelefon-márka rangsorában, de a piaci részesedések eltérnek az európai és észak-amerikai adatoktól. Az Apple enyhe előnnyel vezet a Samsung előtt, őket pedig kínai márkák követik, mint a Xiaomi, a vivo és az OPPO.

Országokra bontva Japán valóban egyedi eset, hiszen itt az iPhone-felhasználók aránya közel 60%. Ez talán nem meglepő, mivel a japánok szeretik a technológiát és az új, csúcskategóriás termékeket. Ezzel szemben Indiában a kínai márkák dominálnak, mivel ezek kedvezőbb árú alternatívákat kínálnak a vásárlóknak, legalábbis a Statcounter szerint. Néhány másik piackutató cég, például a Canalys, ugyanakkor a Samsungot is az első három közé sorolja Indiában.

Összességében tehát bár Ázsiában az Apple vezet, országonként jelentős különbségek tapasztalhatók, mivel egyes helyeken inkább a kedvezőbb árú modelleket részesítik előnyben. A vásárlóerő mindig fontos szerepet játszik, ami az adatokból általában ki is derül, de más tényezőket is figyelembe kell venni, mint azt már korábban említették.

Országonkénti megoszlás:

 Kattintson ide a Telefonguru legfrissebb híreiért!

  • Thaiföld: Apple (31,09%), Samsung (21,31%), OPPO (13,86%)
  • India: Xiaomi (19,31%), Vivo (18,63%), Realme (13,93%)
  • Japán: Apple (59,18%), Samsung (6,64%), Xiaomi (6,03%)

Dél-Amerika

Legnépszerűbb márkák:

  • Samsung: 17,61%
  • Motorola: 17,42%
  • Apple: 14,1%
  • Xiaomi: 10,76%
  • Transsion: 9,19%

A dél-amerikai okostelefonpiac jelentősen eltér az eddig tárgyalt kontinensektől. Itt a Samsung dominál, míg a második helyen a Motorola áll, amely különösen népszerű Brazíliában. Ez az egyik oka annak, hogy sok Motorola-modellt először Brazíliában vezetnek be, mielőtt más piacokra is eljutnának.

Az Apple a harmadik helyen szerepel, ami érthető, hiszen a régióban sokan inkább megfizethetőbb telefonokat vásárolnak, nem pedig az Apple által kínált prémium készülékeket. Az első öt márka között szerepel még a Xiaomi és a Transsion is, amely leginkább Tecno márkájáról ismert, amely kedvező árú készülékekre specializálódott. A Transsion piaci részesedése egyes dél-amerikai országokban magasabb, mint máshol, és Venezuelában különösen jól szerepel, ahol a második helyen áll.

Országonkénti megoszlás:

  • Brazília: Samsung (37,22%), Motorola (21,55%), Xiaomi (17,7%)
  • Argentína: Samsung (47,59%), Motorola (26,46%), Apple (13,44%)
  • Venezuela: Xiaomi (22,58%), Transsion (22,49%), Samsung (17,41%)

Afrika

Legnépszerűbb márkák:

  • Transsion: 51%
  • Samsung: 19%
  • Xiaomi: 12%
  • Realme: 5%
  • Oppo: 4%

A Canalys szerint Afrikában a Transsion a piacvezető, bár ez magyarázatot igényel. A vállalat több márkát foglal magába, amelyek közül a legismertebb a Tecno. Emellett ott van az Itel és az Infinix is, amelyek szintén népszerűek. Még márkákra bontva is a Transsion maradna az első helyen, mivel a Tecno nagyobb piaci részesedéssel bír, mint a második helyezett Samsung.

Afrikában a megfizethető készülékek iránt nagy a kereslet. A Transsion éppen ilyen olcsó készülékekről ismert, amelyek különösen keresettek ezen a kontinensen. Ugyanakkor az életminőség és a vásárlóerő nagyban eltér az egyes afrikai országok között, ezért az egyes országokra vonatkozó adatok jelentős eltéréseket mutathatnak. Például Marokkóban és Kenyában továbbra is a Samsung vezet, míg több országban az Apple is szerepel a három legnépszerűbb márka között, ahogyan azt a Statcounter adatai is mutatják.

Országonkénti megoszlás:

  • Marokkó: Samsung (33,03%), Xiaomi (18,84%), Apple (18,27%)
  • Nigéria: Transsion (47,70%), Samsung (11,96%), Apple (9,49%)
  • Kenya: Samsung (26,31%), Transsion (25,11%), Oppo (8,6%)

Óceánia

Legnépszerűbb márkák:

  • Apple: 51%
  • Samsung: 19%
  • Google: 12%
  • OPPO: 5%
  • Xiaomi: 4%

Az ausztrál piacra tekintve az Apple kiemelkedő piaci részesedéssel vezeti a rangsort. A Samsung a második helyen áll, de jelentősen le van maradva legnagyobb riválisától, míg a Google a harmadik helyen található a Statcounter adatai szerint. Újra eljutunk ugyanahhoz a következtetéshez: minél magasabb az életszínvonal egy régióban, annál inkább hajlandók az emberek drágább telefonokat vásárolni, mint az iPhone. Ausztráliában az Apple piaci részesedése még magasabb, mint az egész régióban, 56%-kal. Az adatok azt mutatják, hogy Új-Zélandon, a régió egyik legnagyobb országában, szintén ugyanaz a három márka áll az élen, de a piaci részesedések jelentősen eltérnek, amint az alábbiakban látható.

Országonkénti megoszlás:

  • Ausztrália: Apple (56,68%), Samsung (26,33%), Google (7,44%)
  • Új-Zéland: Apple (38,79%), Samsung (31,82%), Google (19,18%)

A régiónkénti különbségek rávilágítanak arra, hogy a vásárlási preferenciák és a vásárlóerő jelentős mértékben eltérnek, és a helyi gazdasági helyzet nagy hatással van a piacra.

 

 

A cikkhez kapcsolódó linkek:


Új és Használt GSM kiemelt ajánlatok


Samsung Galaxy S24: ritka kivétel a zászlóshajók között

Samsung Galaxy S24: ritka kivétel a zászlóshajók között

2024.11.08
| 9to5Google
A Samsung Galaxy S24 egy ritka kivételként került be a világszerte eladott legnépszerűbb okostelefonok top 10-es listájára, domináltak az olcsóbb modellek.
A Google Wallet végre Samsungon is elérhető a redőnyből

A Google Wallet végre Samsungon is elérhető a redőnyből

2024.10.14
| Android Authority
Mostantól a Samsung telefonokon is hozzáadható a Google Wallet csempéje a Gyorsbeállításokhoz.
Vékonyabb, mint valaha: jön az iPhone 17 Air, de nagy árat fizetünk érte

Vékonyabb, mint valaha: jön az iPhone 17 Air, de nagy árat fizetünk érte

2024.11.09
| 9to5mac
Az Apple hamarosan bemutathatja az iPhone 17 Airt, amely a dizájnt minden más elé helyezi.
Kiszivárogtak az iPhone SE 4 specifikációi, ára és megjelenési hónapja!

Kiszivárogtak az iPhone SE 4 specifikációi, ára és megjelenési hónapja!

2024.10.28
| Phone Arena
Az Apple következő, megfizethető okostelefonja, az iPhone SE 4 várhatóan decemberben lép tömeggyártásba, és a pletykák szerint jelentős fejlesztést hoz az iPhone SE 3-hoz képest.