Idén sem maradt el a verseny a világ legsikeresebb okostelefon gyártója címért, szokás szerint az Apple és a Samsung hajrázott az első helyért.
- A Samsung 2022 első negyedévének legsikeresebbje világszerte, 73 millió kiszállítással
- A Samsung és az Apple az okostelefon-szektor legjobb gyártói helyéért küzd.
- A dél-koreai technológiai óriás jelenleg előnyben van amerikai társával szemben, a piac közel 24%-át birtokolja.
2022 első negyedévében 73 millió telefont adott el annak ellenére, hogy a globális okostelefon-szektor 8,9%-os visszaesést ért el. Ezen a versenyen a dél-koreai elektronikai óriás, a Samsung és az amerikai technológiai behemót, az Apple áll egymással szemben az első helyért. Egyelőre a Samsung áll nyerésre a rendelkezésre álló piaci adatok alapján.
A BanklessTimes elemezte a különböző gyártókat és a globális okostelefon szállítmányok részesedését. Arra a következtetésre jutott, hogy a Samsung 73,6 millió okostelefont szállított ki 2022 első negyedévében, ami az OEM-ek legnagyobb mennyisége. Ez 17 millióval több volt, mint a legközelebbi kihívója, az Apple. Ezzel a Samsung 23,4%-os globális piaci részesedést szerzett.
„A Samsung híres arról, hogy vonzó és innovatív termékeket hoz létre, amelyek megfelelnek a fogyasztói igényeknek” – mondja Jonathan Merry, a BanklessTimes vezérigazgatója. Hozzáteszi. „Az alacsony és közepes kategóriájú modellekre összpontosító hosszú távú stratégiájának köszönhetően vezető pozíciót szerzett az okostelefonok piacán. Ezen túlmenően a végfelhasználói tapasztalatokra való összpontosítása lehetővé teszi, hogy jelentős mennyiséget generáló, differenciált termékek széles skáláját kínálja.”
Hogyan sikerült a Samsung versenye?
A második helyet az Apple foglalja el, 56 millió okostelefont értékesítve. Ezzel a mennyiséggel az Apple piaci részesedése 18%-on állt, ami 2,2%-os ugrást jelent az év/év változásban. Ezenkívül a kaliforniai székhelyű technológiai óriás volt az egyetlen OEM-gyártó az okostelefon szektorban, amely pozitív növekedést regisztrált.
A népszerű Xiaomi a harmadik helyen végzett az Apple után. A pekingi székhellyel rendelkező vállalat 2022 első negyedévében 39,9 millió telefont szállított ki, ami az adott időszak globális okostelefon-szállítmányának közel 13%-át tette ki. Ennek ellenére ez a szám nagyjából 18%-os visszaesést jelent a Xiaomi piaci részesedésében az az év/év összehasonlítás alapján.
A többi kínai gyártó, az Oppo és a Vivo a mennyiség szerint az öt legnagyobb okostelefon leszállítót teszik közzé. Az Oppo piaci részesedése 8,7% volt 27,4 millió telefon szállítása után, ami 27%-os csökkenést jelent az előző évhez képest. A Vivo 25,3 millió eszközt gyártott, ami a globális piac 8,1%-át teszi ki, ez 28%-os csökkenést jelent az éves összehasonlításban. Más gyártók 91,4 millió szállítmányukból a piac 29,1%-át osztották meg.
A globális okostelefon-szállítások csökkentek
Az International Data Corporation (IDC) szerint a globális okostelefon szállítmányok 8,9%-kal zsugorodtak az előző év első negyedévéhez képest. A szektor mintegy 314 millió egységet kezelt, ami nagyjából 3,5%-kal alacsonyabb, mint az IDC februárban előre jelzett.
Az IDC kutatási igazgatója, Nabila Popal a visszaesést a kulcsfontosságú telefongyártási alkatrészek kínálatának jelenlegi szűk keresztmetszete számlájára írja. Emellett azt mondja, hogy a globális infláció és a gazdasági bizonytalanság csökkentette a fogyasztói keresletet és a kiadásokat, különösen Kínában. Ez az orosz-ukrán háborúval együtt olyan bizonytalanságot teremtett, amely arra kényszerítette az OEM-eket, hogy 2022-ben csökkentsék növekedési terveiket.
A maga részéről Ryan Reith azt állítja, hogy a Samsung és az Apple jobban kezelte az ellátási lánc kihívásait, mint versenytársai. Így elkerülték a más gyártóknál tapasztalt zuhanásokat. Ebből kifolyólag úgy véli, hogy a kereslet csökkenése csak átmeneti, és a világgazdaság stabilizálódása után felerősödik.