A Samsung ügyfélszolgálatát két díjjal is jutalmazták a „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban” elnevezésû üzleti versenyen. A hetedik alkalommal megrendezett megmérettetés célja a magyarországi ügyfélkiszolgálási kultúra fejlesztése, valamint azon cégek elismerése, amelyek vevõközpontú szemléletmódjukkal az elmúlt évben kiemelkedõt nyújtottak.
A Client First tanácsadó cég minden évben három kategóriában (személyes, telefonos és elektronikus), két vállalati méretre bontva díjazza a hazai cégek ügyfélkiszolgálásának minõségét. Idén nagyvállalati szinten a telefonos és az elektronikus szolgáltatásban egyaránt a Samsung Electronics Magyar Zrt. ügyfélszolgálatát választották a legjobbnak.
A végsõ sorrend kialakításához összesen 6500 ügyfél véleményét elemezték, akik mintegy 210 000 kérdésre adtak választ az értékelés során. Emellett próbavásárlásokat is végeztek, amely során 1500 üzletet és ügyfélkiszolgálási pontot teszteltek. A „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban” pályázat jelenleg a legnagyobb és legalaposabb ügyfélelégedettséget mérõ verseny Magyarországon.
Gerzsei Attila, a Samsung Smart & Prémium Megoldások üzletágának igazgatója a díjjal kapcsolatban elmondta: „Különösen fontos számunkra, hogy a termék kiválasztásától a használat támogatásán át a szervízszolgáltatásokig kényelmes, gyors és korszerû ügyintézést nyújtsunk vásárlóinknak. A hazai ügyfélszolgálaton dolgozó kollégák éves szinten 160 000 bejövõ hívásra válaszolnak, illetve 30 000 e-mailes és 13 000 élõ chaten érkezõ megkeresést kezelnek. Nagy öröm számunkra, hogy mindkét kategóriában díjat érdemelt professzionális munkájuk, és ez arra ösztönöz minket, hogy folyamatosan tovább fejlesszük szolgáltatásainkat.”
A Samsung a hét minden napján elérhetõ, ingyenesen hívható számon, e-mailben és online video chat formájában is a vevõi rendelkezésére áll. Ezen felül úgynevezett Assistance szolgáltatást is üzemeltet, amely a különbözõ Samsung készülékek tulajdonosai számára ingyenes szállítást és egy munkanapon belüli javítást biztosít a meghibásodott termékekre.
„A versenyünk legfõbb célja a magyarországi ügyfélkiszolgálási kultúra fejlesztése. Már egy minimális javulás a vásárlói elégedettségben 20-30%-os átlagos árbevétel-növekedést hoz egy három éves idõszak alatt. Évrõl évre vannak új indulóink, ami kiváló visszaigazolás számunkra, hogy az egyes iparági szereplõk, területtõl függetlenül kiemelten kezelik az ügyfélkiszolgálás fejlesztésének fontosságát és az itt kapott eredményeket be tudják építeni jövõbeli stratégiájukba” – mondta el Mózes István, a szervezõ ClientFirst Consulting ügyvezetõ partnere.