TikTok
A rövid videós platform nem csak a legtöbbet letöltött alkalmazás, de 2022-ben a leggyorsabban növekvő közösségi médiavállalat is volt.
A következő négy évben a TikTok az előrejelzések szerint 7,4 milliárd dollárral megduplázza reklámbevételét. A több millió nézőnek való reklámozás és a fiatalabb demográfiai réteg elérésének lehetősége tette a TikTokot az egyik legnépszerűbb alkalmazássá a hirdetések számára.
Az előrejelzések szerint 2027-re a TikTok a hirdetési bevételek piaci részesedésének 37%-át fogja megszerezni.
2021-ben a TikTok volt a világ legtöbbet letöltött mobilalkalmazása
A rövid formátumú videoplatform számos hirdetőt vonzott az elmúlt években. A márkák a közösségi médiaplatformot a márka ismertségének növelésére használták, közéleti személyiségekkel és influencerekkel való partnerség révén, hogy elérjék a fiatalabb demográfiai réteget, elsősorban a Z generációs vásárlókat. A TikTok hirdetési bevételei 2022-ben 26%-kal nőttek, jobban, mint bármely más platformé az Egyesült Államokban.
A közösségi médiaplatform rendkívül jövedelmező üzlet a hirdetők számára, ami hozzájárult az általános növekedéshez. Míg a Facebook (18%) és a Twitter (22%) osztozik a piac egy részén, a TikTok a leggyorsabban növekvő médiamárka világszerte. A márka növekedési üteme 2022-ben globálisan 215%-kal nőtt.
A Tiktok 2027-re megelőzi a Meta és a Youtube részesedését a közösségi média hirdetési bevételeinek piacán
A TikTok a világ egyik legértékesebb média- és szórakoztatóipari márkájává vált. A márka 2016-os megjelenése óta a top 10 legnagyobb média- és szórakoztatóipari vállalat közé került. A TikTok értékét 2022-ben 43,48 milliárd dollárra becsülték. A következő négy évben a TikTok várhatóan világelső lesz a közösségi média hirdetési bevételek piaci részesedése tekintetében.
A TikTok hirdetési bevételi részesedése 2027-re várhatóan megduplázódik, 7%-ról 14%-ra nő, míg a Youtube és a Meta várhatóan veszít piaci részesedéséből ebben az időszakban. Másrészt a TikTok kínai megfelelője, a Douyin várhatóan szintén növekedni fog, 15%-ról 23%-ra. A TikTok és a Douyin együttesen a marketingre fordított reklámköltés 37%-át fogja uralni.
A TikTok vezető márkái közé tartozik a Netflix, a McDonalds, a Fashion Nova és a Starbucks. A Netflix a TikTok legtöbbet emlegetett márkája, a Statista jelentése szerint 4560 influencer említi naponta az online streaming platformot. A TikTok reklámbevétele 2026-ra több mint kétszeresére, 13,8 milliárd dollárra nő.
A TikTok előtt nem volt ilyen egyszerű a fiatalabb közönség hirdetésekkel való elérése. Mostanra a közösségi médiaplatform számos olyan vállalat számára megnyitotta az ajtókat, amelyek a fiatalabb célközönséget szeretnék elérni.
Egyetlen TikTok-videóval egyik napról a másikra több millió felhasználót lehet elérni, amit a legtöbb online közösségi médiaplatform nem tud teljesíteni. Idén a TikTok az előrejelzések szerint 6,4 milliárd dollár reklámbevételt hoz. A TikTok reklámbevétele 2026-ra megduplázódik, és eléri a 13,75 milliárd dollárt.
A hirdetési bevételek folyamatosan nőttek, és ez a következő három évben is így lesz. Az előrejelzések szerint 2027-re a TikTok évente átlagosan 2 milliárd dollár hirdetési bevételre tesz szert.