Csak a Telekom mobilhálózatán egy Szolnok méretű város forgalmát bonyolították a fesztiválozók.
Csak a Telekom mobilhálózatán egy Szolnok méretű város forgalmát bonyolították a fesztiválozók. 2015-ben a Telekom VOLT, a Mastercard Balaton Sound és a Sziget Fesztiválon nemcsak a látogatói rekordok dőltek meg. A várakozásoknak megfelelően a Telekom mobilhálózatán bonyolított adatforgalmazás jelentősen nőtt, meghaladta az előző évi forgalom dupláját. Csak a Sziget Fesztiválon a tavalyi 1,9 TB-hoz képest 4,5 TB-nyi adatot forgalmaztak, ezen belül a 4G adatforgalmazás több mint négyszeresére emelkedett. A teltházas napokon egy Szolnok méretű város napi adatforgalmát bonyolították a fesztiválozók. A tavalyi évhez hasonlítva a beszédhívások száma a Telekom mobilhálózatán 20%-kal növekedett, amelyben szerepet játszhat a látogatószám megugrása is, míg a fesztiválozók kevesebb SMS-t küldtek, mint az előző évben.
A Telekom hálózatán idén júliusban került túlsúlyba a 4G adatforgalmazás a 3G-n bonyolított forgalomhoz képest, ehhez vélhetően a nagy nyári zenei és kulturális rendezvények is hozzájárultak. Az általa támogatott fesztiválokon a Telekom szolgáltatásait és aktivitásait már teljes egészében a 4G technológiára alapozta. A fesztiválozók telekommunikációs igényeinek minőségi kiszolgálásán kívül a koncertek zavartalan élő streaming közvetítéséhez is szükség volt a nagy sávszélességre. Azok számára, akik személyesen nem tudtak részt venni a fesztiválokon, a 4G hálózaton működő, monitorral, kamerával és mikrofonnal felszerelt FestivalBuddyk nyújtottak az élőhöz nagyban hasonlatos virtuális élményt. A Telekom idén debütált interaktív megoldásán keresztül húszezren vettek részt távolról a Sziget eseményeiben.