AirPods Max
,Apple fejhallgató
,AirPods Pro
,Apple audió
,fejhallgató ár
,vezeték nélküli fejhallgató
Az AirPods Max sokat kínál, de magas ára és az Apple termékei közötti egyedi státusza miatt megosztó termék a felhasználók körében.
Az AirPods Max az Apple prémium kategóriás fejhallgatója, amely számos erősséggel bír, mégis egyedi helyet foglal el az Apple termékei között – és nem feltétlenül pozitív értelemben. Az eszköz magas ára ellenére elavult technológiát használ, és az Apple látszólag nem szán jelentős erőforrásokat a termék fejlesztésére.
A fejhallgató az AirPods termékcsalád részeként debütált, de szembetűnő, hogy mennyire elmarad funkciókban az olcsóbb testvérmodellektől, mint az AirPods Pro 2 vagy az AirPods 4. Az AirPods Pro 2 például fejlett hallásvédelmi és adaptív hangfunkciókkal rendelkezik, míg az AirPods Max még mindig a régi H1 chipet használja, és egyszerűen nem képes versenyezni az újabb modellek innovációival.
Az Apple termékkínálatában akadnak más hiánypótló eszközök, mint például a HomePod vagy az Apple TV 4K, amelyek szintén kevés figyelmet kapnak. Mégis, ezek a termékek rendszeresen frissülnek valamilyen formában, míg az AirPods Max esetében az érdemi fejlesztések hiánya egyre nagyobb lemaradást eredményez.
A magas árak tovább fokozzák az AirPods Max iránti kritikákat. Míg az AirPods Pro 2 már 249 dollárért elérhető, az AirPods Max 549 dolláros árcédulával bír, ami szinte kétszerese az előbbinek, ráadásul funkciókban is jelentősen alulmúlja azt.
Ahhoz, hogy az AirPods Max versenyképes maradjon, az Apple-nek legalább a minimális technológiai fejlesztéseket el kellene végeznie rajta, például a H2 chip bevezetésével. Ez nemcsak a funkciók szempontjából hozna előrelépést, hanem a vásárlók elégedettségét is növelhetné.
Az AirPods Max jelenlegi helyzete jól mutatja, hogyan kerülhet egy prémium termék perifériára megfelelő fejlesztések és figyelem hiányában. Kérdéses, hogy az Apple a jövőben tervez-e nagyobb figyelmet fordítani erre a termékre, vagy végleg elsorvasztja azt a piacon.