Az Apple-t négy európai országban perelték be, mivel a zene streaming szolgáltatások, mint a Spotify és a YouTube Music, túl drágák lettek.
A csoportos keresetet az Euroconsumers, az egyik legnagyobb fogyasztóvédelmi szervezet az Európai Unióban nyújtotta be. A periratok szerint az Apple tehető felelőssé azért, hogy ezek a szolgáltatások drágultak.
A perben az szerepel, hogy a cégeknek 30%-ot kell fizetniük azért, hogy jelen legyenek az App Store-ban, és hogy csökkentsék veszteségeiket, ezeket a költségeket áthárítják a fogyasztókra.
Az Euroconsumers kijelentette, hogy az iOS-felhasználóknak akár 3 euróval többet kell fizetniük, hogy fedezzék az elveszett bevételeket. A szervezet szerint az Apple körülbelül 259 millió euró „tisztességtelen haszonra” tett szert azzal, hogy más zenei szolgáltatások felhasználóit túlterhelte. A per célja, hogy „visszaszerezzék a túlfizetett pénzt több mint 500.000 felhasználó számára Belgiumban, Olaszországban, Spanyolországban és Portugáliában”.
Az Apple Music nem fizet 30%-os szolgáltatási díjat, de fontos megjegyezni, hogy más cégeket sem köteleznek arra, hogy növeljék az áraikat. Egyszerűen áthárítják a költségeket, bár továbbra is azt állítják, hogy az Apple többet vesz el, mint amennyit valóban megérdemel.
Miután az Apple megváltoztatta az App Store kifizetési struktúráját, az amerikai cég már csak 15%-ot vesz le minden új előfizetésből, amely az első éven túl is fennmarad, nem pedig egy egységes 30%-ot, ahogyan azt a Spotify korábban állította.
A teljes listán, amelyet ez az intézkedés érint, a következő szolgáltatások szerepelnek: Spotify, Deezer, YouTube Music, SoundCloud, Amazon Music, Tidal és Qobuz.