Az Apple-re 1 millió eurós bírságot szabott ki Franciaország az App Store fejlesztőkkel szembeni visszaélésszerű kereskedelmi záradékai miatt.
Az év elején arról számoltak be, hogy a franciaországi szabályozó hatóságok valószínűleg vizsgálni fognak az Apple-t amiatt, hogy tisztességtelenül használta fel az App Store üzemeltetői pozícióját a reklámcégek negatív hatására. Most a francia versenyhivatal hivatalosan is értesítette az Apple-t a vizsgálatról.
A panaszt eredetileg négy francia reklámszakmai csoport nyújtotta be. Úgy vélik, hogy az Apple méltánytalanul megszakította a felhasználói adatgyűjtést, amely a reklámipart hajtotta. A mai újdonság a francia versenyhivatal hivatalos válasza:
“Az Apple-t azzal vádolják, hogy visszaélt erőfölényével azáltal, hogy megkülönböztető, nem objektív és átláthatatlan feltételeket vezetett be a felhasználói adatok reklámcélú felhasználására vonatkozóan.
Ez a vizsgálat megnyitja az ellentmondásos eljárást, és lehetővé teszi a védelemhez való jog gyakorlását. Nem ítélheti el a panaszbejelentést kapott vállalkozás bűnösségét. Csak az érintett vállalat védelemhez való jogának tiszteletben tartásával ellentmondásos módon lefolytatott utasítás teszi lehetővé, hogy a kollégium az írásbeli észrevételek cseréjét és egy szóbeli ülést követően megállapítsa, hogy a panasz megalapozott-e vagy sem.”
A lépés beindítja a szabályozási eljárások új fordulóját, amellyel az Apple-nek meg kell küzdenie Franciaországban. A Bloombergnek adott nyilatkozatában az Apple a fejleményre reagálva rámutatott, hogy a szabályozó hatóságok korábban is kedvezően ítélték meg adatvédelmi politikáit:
„Az App Tracking Transparency nagyobb irányítást biztosít a felhasználóknak, mivel minden alkalmazásnak engedélyt kell kérnie a követésük előtt. Korábban erős támogatást kaptunk a szabályozó hatóságoktól és a magánélet védelmezőitől az ATT céljával kapcsolatban.”