Apple iPhone 15 Pro Max
Friss jelentést adott ki a Counterpoint Research az okostelefonok globális szállításának helyzetéről.
A csúcskategóriás, legújabb iPhone népszerűbb volt az összes többi iPhone-modellnél, és többen választották a Samsung zászlóshajója és középkategóriás okostelefonjai helyett is. A Counterpoint megosztotta honlapján a legfrissebb jelentését, amely a 2024. első negyedév 10 legkeresettebb okostelefonját mutatja be a 2023-as időszakhoz képest.
Az alábbiakban látható, hogy az első négy helyet az iPhone 15 Pro Max, az iPhone 15, az iPhone 15 Pro és az iPhone 14 nyerte, a Samsung Galaxy S24 Ultra zászlóshajója pedig az ötödik lett. A Galaxy A15 5G és A54 a hatodik és a hetedik, az iPhone 15 Plus pedig a nyolcadik helyen végzett. A Galaxy S24 és A34 zárta az első 10-et.
Adatai szerint a Counterpoint kiemeli, hogy az alap iPhone-modell általában nem szezonális negyedévekben túlad a Pro verzió(k)nál, de ezúttal nem:
“Nevezetesen, Pro Max először érte el az első helyet az Apple nem szezonális negyedévében, ami azt tükrözi, hogy a fogyasztók egyre inkább a csúcskategóriás okostelefonokat preferálják.”
Forrás: Counterpoint Research
A Counterpoint becslése szerint az iPhone Pro modellek eladásai tették ki az Apple okostelefonok bevételének több mint 60%-át. A cég pedig kiemeli, hogy 2020 első negyedévéhez képest a Pro készülékek az iPhone-eladások 24%-át tették ki, és 2024 első negyedévében több mint 50%-a Pro modell volt.
A Counterpoint úgy véli, hogy az egyik tényező, amely hozzájárul a magasabb prémium okostelefon-eladásokhoz, az, hogy a vásárlók tovább tartják megkészülékeiket váltás előtt. A jövőre nézve azt várja, hogy a top 10 okostelefonok közül több lesz az összes okostelefon-eladásból a zászlóshajó.
A Counterpoint adatai alátámasztják azt a tendenciát, amelyet januárban két különböző cégnél tapasztaltunk, miszerint az Apple 2023-ban világszerte túltett a Samsungon.
Míg a hírek pozitív lendületet mutatnak az Apple csúcskategóriás iPhone-piaci részesedése tekintetében, az iPhone-eladások összességében 10%-kal csökkentek 2024 első negyedévében (az Apple második pénzügyi negyedévében) 2023-hoz képest. A szolgáltatásokból származó erős bevétel azonban képes volt növelni a negyedév összbevételét.