Az Apple Wallet rendeléskövető funkciója két éve elérhető, mégis alig használják – nézzük, miért maradt kiaknázatlan ez az ígéretes lehetőség.
Az Apple Wallet applikációja iOS 16 óta kínál beépített rendeléskövetést az iPhone-okon, de sokan még nem is találkoztak vele. Ez a funkció lehetőséget biztosít arra, hogy egy helyen, a Wallet alkalmazásban kövesd nyomon a rendeléseid állapotát, a becsült érkezési időt, a fizetési részleteket és a megrendelés számát. A koncepció ígéretes, de két év alatt alig vált használhatóvá.
A funkció legnagyobb akadálya a részt vevő kereskedők korlátozott száma. Az Apple ugyan hangsúlyozza, hogy a rendeléskövetés csak bizonyos partnerek Apple Pay-en keresztül történt vásárlásainál működik, de ezek a partnerek meglehetősen szűk körűek. Az Apple eredetileg olyan nagy e-kereskedelmi platformokkal kezdett együttműködni, mint a Shopify, de azóta sok harmadik fél inkább saját rendeléskövető rendszereket fejlesztett, hogy vásárlóikat a saját ökoszisztémájukban tartsa.
Ez azt eredményezte, hogy még azok az Apple Pay-t használó vásárlók is ritkán találkoztak a funkcióval, akik aktívan figyelik rendeléseiket. Az Apple ugyan nem ad ki listát a részt vevő kereskedőkről, de a felhasználói tapasztalatok alapján kijelenthető, hogy ezek száma erősen korlátozott.
A rendeléskövetés működése viszont, ha sikerül kihasználni, egyszerű és praktikus. Az alkalmazásban megjelenő rendelés státusz, érkezési idő és fizetési részletek segítenek átlátni a vásárlásokat, de a funkció jelenlegi kihasználatlansága miatt az előnyök csak kevesek számára elérhetők.
Lehetséges, hogy az Apple új partnereket próbál bevonni, hogy növelje a rendeléskövetés elérhetőségét, de egyelőre az egyablakos követés ötlete többnyire csak ígéret marad. A Walletben megjelenő rendeléskövetés egy elegáns és kényelmes funkció lehetne, ha szélesebb körben támogatott lenne.