Az iFixit szerint a Samsung nem gondolja komolyan a javítást, így inkább véget vet a partnerségnek és a Samsungot okolja ennek megszűnéséért.
- A Samsung és az iFixit befejezi együttműködését.
- A kettejük közötti együttműködés hivatalosan június 17-én ér véget.
- Az iFixit azt állítja, hogy továbbra is készletezi a Samsung alkatrészeket, és javítási útmutatókat tesz közzé, de nem működik együtt közvetlenül a telefongyártóval.
Két évvel azután, hogy elindította a Samsung Repair Hub-ot az Android telefongyártóval közösen, az iFixit véget vet a Samsunggal való kapcsolatának. Úgy tűnik, hogy az iFixit a Samsungot okolja a szerződéses tárgyalások sikertelenségéért.
Egy blogbejegyzésben az iFixit bejelentette a technológiai óriással való együttműködésének végét. A javítócég szerint a Samsung javíthatósághoz való hozzáállása már nincs összhangban a sajátjával. A cég odáig ment, hogy azt mondta: „Engedtük, hogy meggyőzzenek minket arról, hogy komolyan gondolják a javítást.”
Ahogy az iFixit elmagyarázza, ez azt jelenti, hogy:
- 2024 júniusától az iFixit többé nem lesz a Samsung kijelölt harmadik fél alkatrész- és eszközforgalmazója.
- Továbbá a jövő hónaptól kezdve már nem lesz érvényben az a mennyiségi korlátozás, amely szerint negyedévente javítóműhelyenként legfeljebb hét Samsung alkatrész rendelhető.
- A meglévő információkat nem távolítják el az iFixitről, de nem fognak közvetlenül együttműködni a Samsunggal új kézikönyvek kidolgozásában.
- Továbbra is árulnak alkatrészeket és javító készleteket a Samsung készülékekhez, ha rendelkezésre állnak, beszerzik az OEM alkatrészeket, és egyértelműen jelzik, hogy az alkatrészek eredetiek vagy utángyártottak. Csakúgy, mint az Apple javítóalkatrészek esetében.
Kyle Wiens, az iFixit vezérigazgatója és társalapítója a The Verge-nek elmondta, hogy a szakítás egyik fő oka a Samsung alkatrészeinek ára. Például a Samsung által szállított akkumulátorok előre ragasztottak a telefon képernyőjére, így az ügyfeleknek több mint 160 dollárt kell fizetniük az akkumulátor cseréjéért. Ezzel szemben az iPhone vagy Pixel akkumulátorának cseréje körülbelül 50 dollár. Wiens úgy véli, hogy a Samsung alkatrészeinek ára olyan magas, telefonjait pedig olyan nehéz megjavítani, hogy a vásárlók ahelyett, hogy megjavítanák, egyszerűen új telefonokat vásárolnak.
Samsung iFixit készlet
Egy másik probléma, amit Wiens említ, az, hogy a Samsung-ügylet nem teszi lehetővé az iFixit számára, hogy segítsen a helyi szervizeknek. Kiemeli, hogy cége korlátozott lenne, vevőnként legfeljebb hét alkatrészt tudna értékesíteni három hónapon belül. Ráadásul a Samsung állítólag a Galaxy S22 óta nem szállít hivatalos alkatrészeket az iFixitnek legújabb telefonjaihoz.
Annak ellenére, hogy a partnerség június 17-én véget ér, az iFixit azt tervezi, hogy továbbra is tart Samsung alkatrészeket, és javítási útmutatókat tesz közzé. Wiens azonban megjegyzi, hogy nem fog közvetlenül együttműködni az OEM-vel a javítási útmutatókban, így azok kevésbé részletesek lehetnek, mint korábban.
Noha a Samsung már nem fog együttműködni az iFixittel, úgy tűnik, egy másik szolgáltatóval, az Encompass-szal igen. Az oldalon található egy Samsung Self Repair Services oldal, itt a legtöbb hivatalos javítási útmutató megtalálható.
Egy kapcsolódó megjegyzésben az iFixit azt is megemlíti, hogyan fogja megközelíteni a Galaxy eszközökkel kapcsolatos szétszereléseket. A blogbejegyzésben a cég azt mondja, hogy semmi másra ne számítson:
“A készülékek szétszerelése a szokásos módon fog zajlani—ha az eszköz elég figyelemre méltó (szóvicc nélkül), szétszedjük, és továbbra sem leszünk elnézőek a javíthatósági pontszámokkal kapcsolatban.”
A vállalat azt is tervezi, hogy több országban több alkatrészt dob piacra több eszközhöz, bővíti javítási központjait, és partnerséget vállal külső értékesítési szolgáltatókkal, így könnyebben hozzáférhet a javítási tartalmakhoz.