Ennek ellenére azért az Apple továbbra is a világ vezető okostelefon-gyártója.
Ha Ön kemény Apple-rajongó, aki örömmel értesült arról, hogy a Samsung nem tudja visszaállítani stagnáló mobil üzletágát a növekedés felé, még akkor is, ha a Galaxy S23 és az S24 család hívogatóak, akkor a mai hír üdvözlő emlékeztetőként érkezhet.
Arra az esetre, ha még nem lenne teljesen egyértelmű, hogy az egész mobilipar rossz helyzetben van most, egy dél-koreai székhelyű befektetési banki cégtől származó hír arra utal, hogy az Apple-nek még rosszabb eleje volt 2024-nek, mint a fent említett ősi riválisának, ami nem akadályozta meg a cupertinoi technológiai óriáscéget abban, hogy eladási volumen tekintetében ismét uralja a globális okostelefon-piacot.
Igaz, 2023-ban az okostelefonok világának nehézsúlyú világbajnoka az első helyet szerezte meg 2024 januárjában 20,24 millió darabbal, legalábbis a Hana Securities Revegnus (más néven @Tech_Reve) által idézett becslései szerint X-en.
Ezek egyáltalán nem hivatalos számok, amelyeket az Apple csak egy teljes naptári negyedév lejárta után ad ki, de ugyanez a forrás azt állítja, hogy a Samsung körülbelül 17,4 millió Galaxy készüléket adott el az év első 31 napjában, így a két adat összehasonlítása meglehetősen relevánsnak tűnik.
Feltételezve, hogy mindkét eladási pontszám reális (vagy legalábbis viszonylag közel áll a kereskedelmi valósághoz), az Apple minden bizonnyal a verseny szempontjából jól kezdte az évet, és tisztességes előnyre tett szert a Samsunggal szemben, amely lehet, hogy elég nagynak bizonyul ahhoz, hogy megtartsa az ezüstérmes ezen a helyen az első negyedév végén.
Ez nagyon nehéz eredménynek tűnik, tekintve, hogy a Galaxy S24 sorozatot csak körülbelül egy hétig árulták januárban, és várhatóan februárban, sőt talán márciusban is erős értékesítésre számíthatunk.
Az Apple annak sem örülhet túlságosan, hogy iPhone eladásai 3 százalékkal estek vissza 2023 januárjához képest, és bő 17 százalékkal a tavalyi év utolsó hónapjához képest, és mindkét szám különösen gyengének tűnik a Samsung saját negatív fejlődéséhez képest.
Egyébként az iPhone iránti kereslet lényegesen gyorsabb ütemben csökken, mint a Galaxy eladásai, és az Apple-nek nincs olyan vadonatúj modellje a boltokban, amelyek számíthatna a gyors és drámai fellendülésben.
Nincsenek regionális számaink, amelyek kiemelnék a helyzet súlyosságát, de világszerte a hírek szerint az iPhone 15 család közel 69 millió példányban kelt el a rendelkezésre állás első öt hónapja alatt, ami egyértelműen hatalmas szám, de kisebb, mint amit az iPhone 14 sorozat begyűjtött hasonló időtávon.
4 százalékos visszaesésről beszélünk az egyik csúcskategóriás készülékek listájáról a másikra, ami természetesen nem tragikus, de nem is ideális.
Az iPhone 15 problémái elsősorban az általános "lassú okostelefon-eladásokból" erednek, ahol az Apple abszolút erőt képvisel, valamint a "kínán belüli erősödő versenyből", különösen a Huaweiből, amely már nagyon visszatért a halálból, és úgy tűnik, "kis különbséggel" a világ legnagyobb piacának új vezetője.
Nem meglepő módon az iPhone 15 Pro Max-ot ismét családja legsikeresebb tagjának kiáltották ki, egyedül a termékpaletta eddigi globális eladásainak 35 százalékát adja. Az iPhone 15 Pro stabil, 28 százalékos saját részével követi, míg a „standard” iPhone 15 és az iPhone 15 Plus a maradék 37 százalékot meg nem részletezett módon osztja fel.
A közeljövőt tekintve egyre világosabbá válik, hogy az Apple-nek a lehető legmélyebben és a lehető leggyakrabban le kell engednie iPhone 15-ös sorozatú készülékeit az olyan piacokon, mint Kína, annak reményében, hogy a Samsung hamarosan nem veszi vissza a koronát. A két behemót harca a következő hat-kilenc hónapban valószínűleg egyre hevesebb lesz, ami csak a fogyasztók javára válhat világszerte.