A Samsung Galaxy S4 megjelenése után nem sokkal derült ki, hogy a gyártó csalt a benchmark programok teljesítmény-mérésénél egy algoritmus segítségével. Most elkészült a trükk nélküli teszt is.
A Samsung Galaxy S4 megjelenése után nem sokkal derült ki, hogy a gyártó csalt a benchmark programok teljesítmény-mérésénél egy algoritmus segítségével. Most elkészült a trükk teszt is. A teszt alkalmazásoknál való optimalizáció nem újkeletű, nemcsak a Samsung, de más gyártók is élnek ezzel a lehetőséggel, a PC-k esetében is. A trükk annyi, hogy benchmark program indításakor a rendszer automatikusan maximumon pörgeti a processzorokat, hogy a maximum teljesítményt nyújtsák, ez azonban nem feltétlenül fedi a készülékek napi szintű teljesítményét általános felhasználás esetén. A GameBench nevű alkalmazás állítólag képes ezeket a trükköket kiküszöbölni és a valós értékeket mérni. A két nagyágyút, a Samsung i9505 Galaxy S4-et és a HTC One-t állították szembe, hogy kiderüljön az igazság. A GameBench indítás után a háttérben fut és több, megadott játékkal kell játszani a telefonon, így nem a benchmarkot veszi figyelembe a processzor. Annak ellenére, hogy a Samsung bukott le a csaláson, egyértelműen jobban teljesít a GameBench számait tekintve.