Csak az Apple tudott profitálni a nagyok közül az idei második negyedév balhéiból.
Az idei év második negyedéve nem éppen a kiemelkedő mobilos eladásokól szólt, legalábbis erről tanúskodik a Gartner Research legújabb statisztikája, ami szerint 2018 hasonló időszakához képest majd’ 2%-os visszaesés volt tapasztalható. Ez pedig elsősorban a nagy kínai gyártókat érinti, amelyben természetesen a Huaweit is érinti, köszönhetően a néhány hónapja csúcsra érő amerikai – kínai vámháborúnak.
Igaz, a továbbra is piacvezető Samsung is visszaesett, de ez utóbbi két évben ez már tendencia, míg a Huawei és a Xiaomi eddig folyamatosan növekedtek. Az Apple azonban úgy látszik, hogy profitálni tudott a kínai cégek gyengüléséből, hiszen 2018-hoz képest közel másfél százalékkal több telefont adtak el az idei második negyedévben.