Apple Music
,streaming szolgáltatások
,Universal Music Group
,Spotify
,Amazon Music
,zenei ipar
,előfizetések
,lassulás
,pénzügyi bevételek
A világ legnagyobb zenei kiadója, a Universal Music Group, először ismerte be nyilvánosan, hogy az Apple Music és más streaming szolgáltatások növekedése lassul.
Lassul az Apple Music és más streaming szolgáltatások növekedése – ismerte be először nyilvánosan a világ legnagyobb zenei kiadója, a Universal Music Group (UMG).
Bár az UMG szerint ez csak egy átmeneti lassulás, néhány iparági szakértő tartós változásra számít.
Az Apple Music és mások lassulása
Többször említettük, hogy az Apple Music előfizetői számait a vállalat 2019 óta nem frissítette, amikor az elérte a 60 milliót. Az akkori gyakorlat szerint a cég minden 10 millió új előfizető után bejelentést tett, így elképzelhető, hogy öt év elteltével a szám még mindig 70 millió alatt van. Ez nem csak az Apple-t érinti, a Spotify és az Amazon Music is hasonló növekedési görbékkel küzd. A zeneipar azonban eddig vonakodott elismerni a problémát.
A Universal Music Group elismeri a lassulást
Az UMG kénytelen volt szembenézni a valósággal, miután csalódást keltő bevételeket jelentett be a streaming zenei szolgáltatásokból. A Bloomberg szerint a vállalat pénzügyi igazgatója, Boyd Muir így nyilatkozott:
„Az előfizetési bevételek növekedése lassulást mutat” – mondta Boyd Muir, a Universal Music pénzügyi igazgatója az elemzőknek. „A nagy partnerek, akik kevésbé voltak sikeresek a globális terjeszkedésben, lassulást tapasztaltak az új előfizetők számának növekedésében.”
Fordítás: A streaming lassul. Az Apple és az Amazon különösen kevés új előfizetőt vonzanak.
Bár ez eddig is nyílt titok volt, a befektetők mégis aggódtak, hiszen az UMG részvényei akár 30%-ot is estek ennek hatására. Az UMG átmeneti visszaesésnek tekinti a helyzetet, de sokan nem ennyire biztosak benne.
A zenei kiadók számára az a rossz hír, hogy üzletük már nem növekszik olyan gyorsan, mint korábban. A streaming kilépett a magas növekedési korszakából és lassabb ütemre váltott. A zenei vállalatok korlátozottak abban, hogy saját erejükből kezeljék a lassulást. Így bár a kiadók átmeneti problémának tekintik, létszámcsökkentést hajtottak végre és átszervezték a működésüket a rövid távú eredmények javítása érdekében.
Néhányan úgy vélik, hogy az új árazási kategóriák segíthetnek a streaming zenei szolgáltatásokon, mivel a kiadók a havi előfizetési díj (magas) százalékát kapják meg. Azonban a Spotify régóta ígért veszteségmentes csomagja még mindig nem indult el, és az Apple ingyen kínálta fel a hasonló szolgáltatást.