Egy kínai konzorcium vásárolta fel a norvég Opera böngészőt mintegy hatszáz millió dollárért.
Idén februárban még 1.2 milliárd dollárról szólt az üzlet, azonban nem tudtak megállapodni a kínaiak – Kunlun, Qihoo 360, stb. – és a norvégok az eladásról, tehát újratárgyalták az eladást, így nem a teljes Operát, csak bizonyos részeit értékesítik, úgymint a nevet, a böngésző üzletágat – asztali és telefonos böngésző is –, és az ehhez kapcsolódó webes teljesítményoptimalizálási és adatvédelmi, licensz részlegeket. A norvég anyavállalat megtartja a consumer részlegét, az Opera Apps & Games-t és az Opera TV-t. A cég megtart 560 munkavállalót, ám a további 1109 dolgozó sorsáról egyelőre nem tudni semmit. Az Opera tizennyolc hónapig használhatja még a nevet, utána meg kell változtatnia, árulta el a Techcrunch.
A vállalat jelenleg 616 millió dollár nyereséget realizált az Opera TV-nek köszönhetően. Az Opera böngésző – amely így a kínaiakhoz kerül – aktuálisan a világ ötödik legnépszerűbb böngészője a maga 1.9 százalékos részesedésével az asztali gépek piacán, ám a mobilok esetében már sokkal jobb az arány, ugyanis tíz százalék felett van. Az Opera állandóan fejleszti a böngészőt, így az évek alatt nemcsak az elképesztően jó adattömörítést adták a tudáshoz, de van beépített hirdetés-blokkoló és VPN is.