Black Friday
Novemberben érkezik az elmaradhatatlan Black Friday sorozat; lesz fekete és piros november, Black Friday hétvége és leárazás kampány.
Az e-kereskedők hónapok óta készülnek az év legnagyobb akcióira – legalábbis a piacvezetők. De vajon tartogat-e jó lehetőségeket a novemberi időszak a vásárlók számára? A „bezzeg Amerikában” hozzáállás elég nagy zajt kelt minden novemberben az online térben; mi más juthatna eszünkbe a fekete péntekről, mint a 90 százalékkal leárazott tévékínálat? A valóság persze kicsit más, hiszen televíziókat az év „rendes” időszakában is alacsony árréssel forgalmazzák, így talán nem szükséges ecsetelni, miért nem várhatók el ekkora kedvezmények még a fekete pénteken sem.
A fekete péntek persze más, mint egy átlagos nap az e-kereskedelemben. A webáruházak a beszállítókkal és gyártókkal egyedi megállapodásokat kötnek bizonyos készletekre, így lehetővé válik számunkra, hogy azokat tényleg jó áron érhessük el. Persze ezt csak a piacvezetők tudják megtenni, akik az értékesített volumeneknek köszönhetően tárgyalási pozícióban vannak a gyártókkal szemben; a kicsik sajnos képtelenek beleszólni ebbe a versengésbe.
Mindig van néhány bátor versenyző, aki saját erőforrásból finanszírozza a leárazáskampányát. Sajnos legtöbbször azzal kell szembesülniük, hogy a vásárlók nem térnek vissza csak azért, mert egyszer jó áron jutottak hozzá egy termékhez. Így pedig borul a profitráta és veszteség jön létre…
Az eMAG, Extreme Digital, Alza, MediaMarkt, Euronics, illetve a nagyobb árréssel forgalmazó divattermék-forgalmazók azonban köszönik szépen a lehetőséget, élnek vele. A Black Friday komoly forgalomélénkítő hatással bír, így jó a webáruházaknak, jó a gyártóknak és természetesen jó a vásárlóknak is, hiszen olcsóbban jutnak hozzá az áhított termékhez.
Persze az olcsóbb árért cserébe gyakran több türelemre van szükség, a webáruházak raktárkapacitása és a logisztikai szolgáltatók erőforrásai is végesek. Sokan egyetlen nap alatt akkora termékmennyiséget értékesítenek, mint átlagos időszakban két hét alatt. Nem nehéz elképzelni, hogy ez mekkora kihívást jelent a raktárakban…
Ha utánajárunk és megnézzük, mekkora fejlődésen megy keresztül az e-kereskedelem és mekkora mértékben tudja növelni az eladásait, biztosak lehetünk benne, hogy a novemberi és a decemberi időszakban sem csökken az érdeklődés az online forgalmazott termékek iránt. A koronavírus-járvány miatt megváltozott vásárlói viselkedés a 2020-as évben mintegy 45%-os növekedést eredményezett, 2021-ben pedig további 20-25% bővülést várunk a szegmensben.
Tudatos vásárlással, illetve az ajánlatok összehasonlításával jó áron juthatunk elektronikai eszközökhöz és kiegészítőkhöz a webáruházaknak köszönhetően. A Black Friday nem ördögtől való, érdemes lecsapni a legjobb ajánlatokra.