Friss statisztika szerint egy átlagos amerikai iPhone felhasználó 79 dollárt költ az App Store-ban.
A Sensor Tower új adatai megerősítik az Apple elgondolását, miszerint érdemes a szolgáltatásból érkező bevételekre helyezni a hangsúlyt. A Techcrunch által begyűjtött információk szerint a tengerentúlon egy iPhone-os 2018-ban átlag 79 dollárt költött alkalmazásokra, illetve ezekhez köthető előfizetésekre. Ez az összeg 2017 óta 36 százalékkal nőtt, akkor még csak 58 dollárt költöttek, 2016-ban 47, 2015-ben pedig 33 dollár volt a pénzköltés.
Játékra a 79-ből 44 dollárt szántak a felhasználók átlagosan, szórakozásra 8, zenére pedig 5 dollárt az előző évhez képest. A statisztikába beleszámítanak az alkalmazáson belüli vásárlások és a prémium appok megvásárlásra is. Az Apple egyre inkább az előfizetési modell felé tendál, a 2019 első negyedévi bevételek során már felhívta a figyelmet arra, hogy több mint 30 ezer, harmadik féltől származó előfizetési app áll rendelkezésre az App Store-ban.
Fontos megjegyezni, hogy a Sensor Tower adatai kizárólag alkalmazásköltéseken alapulnak, a 79 dollár nem tartalmaz olyan dolgokat, mint az Apple Music, az iCloud felhő vagy az iTunes-ból történő vásárlás.