Ezek a legnépszerűbb appok itthon

2020.12.21| Huawei

A Huawei kutatása szerint a TikTok főként vidéken tarol, az online vásárlás a nők, míg a mobilbank a férfiak körében kedvelt.

A Facebook a legnépszerűbb alkalmazás a magyar felhasználók körében, a TikTok pedig főként a vidéki kisvárosokban tartozik a kedvenc appok közé – derült ki a Huawei megbízásából készített online felmérésből. A vállalat 4000 megkérdezett mobil- és alkalmazáshasználati szokásait vizsgálta, eszerint egy magyar felhasználó átlagosan 30 appot használ – a budapestiek többet, mint a vidékiek.

A férfiak sokkal nagyobb arányban töltenek le pénzügyi appokat, és általában is szívesebben töltenek le alkalmazást a telefonjukra, mint a nők, akik körében viszont népszerűbbek az online vásárlási appok, és szívesebben böngésznek weboldalakat egy-egy releváns alkalmazás letöltése helyett.

A Huawei Technologies által készíttetett felmérés többek között azt vizsgálta, hogy a magyar felhasználók körében mennyire népszerűek a mobilra letölthető alkalmazások, melyek a kedvencek, és az alkalmazások helyett milyen egyéb módokon használják kedvenc felületeiket és nézik tartalmaikat telefonjaikon.

A hölgyek inkább a böngészésben hisznek

A felmérés eredménye azt mutatja, hogy teljesen eltérő a nemek között a tartalomfogyasztás módja. Az alkalmazások letöltése a férfiakra sokkal inkább jellemző (40%), mint a nőkre (30%), akik az appok letöltése helyett inkább az adott tartalom weboldalát nyitják meg. A gyengébbik nem képviselői előszeretettel használják akár a közösségi médiát is ezen a módon (32%) a natív alkalmazásokkal (30%) szemben. Az életkor szerinti megoszlás azt mutatta, hogy a 18–24 éves generáció jellemzően alkalmazásokat tölt le és sokkal kisebb arányban használ weboldalakat (29,73%), mint a többi korosztály (40,16%).

Tarol a kisvárosokban a TikTok

Arra a kérdésre, hogy milyen típusú alkalmazások feltétlenül szükségesek számukra, a legtöbben a közösségimédia-appokat (18,3%), a játék- és szórakoztató alkalmazásokat (11,5%) valamint a zenét (17,6%) jelölték meg a legtöbben. Ugyanakkor kevesebben tartják elengedhetetlennek az utazással és életmóddal (sport, fitnesz, randevú stb.) kapcsolatos alkalmazásokat, ezeket töltik le a legkisebb számban még a 18–24 éves korosztályban is.

A nemek eloszlását tekintve a nők körében népszerűbbek az online vásárlási appok, mint a férfiak körében (10,7% vs 7,9%), a férfiak viszont a mobilbank alkalmazásokat részesítik előnyben (13,6% vs 11,6%).

Az appok népszerűségét nemcsak az életkor és a nem befolyásolja, hanem a lakóhely is. Az étel, és élelmiszer kiszállítással kapcsolatos alkalmazások sokkal népszerűbbek Budapesten (7,1%), mint vidéken (4,8%). Az online vásárlási alkalmazások azonban fontosabbak azoknak a felhasználóknak, akik Budapesten kívül élnek (9,7% vs. 8,7%). A banki alkalmazások használata viszont a fővárosban (27,1%) és a megyeszékhelyeken (28,3%) magasabb az országos átlagnál (22,8). Meglepő módon a TikTok pedig a kisvárosokban jóval népszerűbb (13,9%) az átlaghoz képest (8,5%).

 Böngésszen tovább legfrissebb híreink között!

Melyik app a legnyerőbb?

A válaszok szerint a magyar felhasználók körében leggyakrabban használt alkalmazás sorban a Facebook - 73,50%, a Messenger - 46,95% és az Instagram - 38.06%; míg összességében a legkevésbé fontos alkalmazáskategóriába az életmóddal (3,1%), az utazással (5,1%) és az élelmiszer-szállítással (5,2%) kapcsolatos appok tartoznak.

Vannak olyan, minden korosztály körében kedvelt alkalmazások, mint a Facebook, „fiatalosak”, mint a Messenger, az Instagram, a YouTube, a TikTok vagy a Spotify, és „olyan appok, melyek főként az idősek körében népszerűek”, mint a Viber.

A válaszadók 71%-ának kevesebb, mint 30 alkalmazása van a mobiltelefonján, ebben egyetlen korosztályban sincs szignifikáns differencia. A 40-nél több alkalmazással rendelkezők Budapesten (19%) vagy a megyeszékhelyen (16%) élnek. A kutatásból egyértelműen kiderült, hogy a magyar felhasználóknak nincs sok alkalmazás a telefonján (átlagosan 30 a világátlag 60-hoz képest), azokkal viszont több időt töltenek, éppen ezért jobban kötődnek kedvenceikhez. A kutatás eredményéből kiderült, a fiatalabb generáció (18–24 évesek) nagyobb valószínűséggel tölt le egy plusz alkalmazást az új funkció miatt, addig az idősebb korosztályok inkább cserélik a meglévőt egy jobbal, amiben az előző appnál fejlettebb funkciók is megtalálhatók. 

Mobilválasztás – Mindenki másképp csinálja

Nemcsak az appoknál, hanem a telefonválasztásnál is jelentős különbségek mutatkoznak az idősebb és fiatalabb generáció, illetve a férfi és női felhasználók között. A teljesítmény és a telefon kinézete fordítottan arányos az életkorral. 18 éves korban még a válaszadók 23%-a, míg 55 éves kor felett már csak a megkérdezettek 12%-a választ a hardver erőssége alapján készüléket. A dizájn 18 éves korban 7%-ot, 55 év felett pedig 3%-ot nyom a latba vásárláskor.

Nemek szerint vizsgálva a férfiak inkább a technológiai tudásra koncentrálnak a telefonvásárláskor, míg a nők inkább a dizájnra. A kamera teljesítménye azonban fontosabb a nőknek (93,5%), mint a férfiaknak (86,6%).

 

A cikkhez kapcsolódó linkek:


    Új és Használt GSM kiemelt ajánlatok


    Samsung Galaxy S24: ritka kivétel a zászlóshajók között

    Samsung Galaxy S24: ritka kivétel a zászlóshajók között

    2024.11.08
    | 9to5Google
    A Samsung Galaxy S24 egy ritka kivételként került be a világszerte eladott legnépszerűbb okostelefonok top 10-es listájára, domináltak az olcsóbb modellek.
    A Google Wallet végre Samsungon is elérhető a redőnyből

    A Google Wallet végre Samsungon is elérhető a redőnyből

    2024.10.14
    | Android Authority
    Mostantól a Samsung telefonokon is hozzáadható a Google Wallet csempéje a Gyorsbeállításokhoz.
    Vékonyabb, mint valaha: jön az iPhone 17 Air, de nagy árat fizetünk érte

    Vékonyabb, mint valaha: jön az iPhone 17 Air, de nagy árat fizetünk érte

    2024.11.09
    | 9to5mac
    Az Apple hamarosan bemutathatja az iPhone 17 Airt, amely a dizájnt minden más elé helyezi.
    Kiszivárogtak az iPhone SE 4 specifikációi, ára és megjelenési hónapja!

    Kiszivárogtak az iPhone SE 4 specifikációi, ára és megjelenési hónapja!

    2024.10.28
    | Phone Arena
    Az Apple következő, megfizethető okostelefonja, az iPhone SE 4 várhatóan decemberben lép tömeggyártásba, és a pletykák szerint jelentős fejlesztést hoz az iPhone SE 3-hoz képest.