A jelentés után, amely kimutatta, hogy az Android-felhasználók öt éve nem látott mértékben térnek át az iPhone-ra, a CIRP ma egy olyan tanulmányt jelentetett meg, amelyből kiderül, hogy miért váltanak az emberek.
A CIRP legutóbbi jelentése szerint az Egyesült Államokban az új iPhone-vásárlók 15%-a Androidról érkezik. A cég most közzétette a Substack nyomon követését, amelyből kiderül, hogy az amerikai Android-felhasználók miért váltanak.
Míg az iMessage kék buborékjairól gyakran beszélnek, mint az iPhone-ok hajtóerejéről, érdekes módon ez volt a legkevésbé említett ok a váltásra.
A legfőbb ok valójában az Android-élménnyel kapcsolatos probléma volt. A válaszadók több mint 53%-a mondta, hogy az Android okostelefonjával kapcsolatos problémák miatt váltott iPhone-ra. Konkrétan a következőket említették: "a régi telefonjuk nem szolgálta őket, mert elöregedett, javításra szorult, vagy valamilyen hiányossága volt, amely befolyásolta a felhasználói élményt".
A váltás második leggyakoribb oka az iPhone új funkciói voltak, mint például "a jobb kamera, a bővített tartozéklehetőségek vagy az intuitívabb felhasználói felület".
Bár a közép- és alsókategóriás androidos okostelefonokat olcsóbban lehet megvásárolni, mint az iPhone-okat, a megkérdezettek 15%-a úgy vélte, hogy "kevesebbet költött egy új iPhone-ra, mint amennyit várt, vagy mint egy hasonló androidos okostelefonra". A CIRP szerint ez annak köszönhető, hogy a vásárlók kedvezményeket találtak az iPhone-okra.
Végül, az Androidról iPhone-ra váltók mindössze 6%-a mondta azt, hogy az iMessage és a FaceTime miatt tette ezt a lépést.
Bár ez egy viszonylag kis minta lehet az amerikai felhasználók összképéhez képest, azt sugallja, hogy a kék buborékok kérdése eltúlzott lehet a tech közösség körében, és az átlagos felhasználók nem látnak benne nagy problémát.
Bár ez nem biztos, hogy vonzó tényező az iPhone-ra való váltáshoz, az iMessage azonban meggyőző ok lehet a maradásra, amint az új felhasználók megszokják.