Mobil csere és havi befizetés – avagy milyen a jó készülékbiztosítás a magyarok szemében?
Minden tizedik magyar lakos percenként néz rá a telefonjára, azonban csak kétharmada gondol arra, hogy készülékbiztosítást kössön új mobiljára, és mindössze csak egyharmada az, aki már kötött is műszaki eszközre biztosítást, mutatott rá az OTP Mobil legfrissebb kutatása. Vagyis a mobiltelefont használók jelentős többsége nem rendelkezik készülékbiztosítással telefonjára, pedig a kijelző törés vagy lopás esetén az új készülék vásárlása megterheli a családi kasszát.
A felmérésből továbbá az is kiderült, hogy mi mindent várnak el a magyarok egy mobiltelefonra köthető biztosítástól. A felhasználók leggyakoribb félelmeire, például a lopáskárra, megoldást nyújt a Simple alkalmazásban elérhető legújabb szolgáltatás, a Hello készülékbiztosítás, amely használt mobiltelefonra is megköthető.
Csak egy pillantás
A mindennapok egyik leggyakrabban használt eszköze a mobilunk. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy minden tizedik ember percenkét néz rá telefonjára egy átlagos napon – derült ki az OTP Mobil reprezentatív kutatásából. A fiatal felnőttek jellemzően legalább félóránként, de a 60 évesnél idősebbek is már naponta többször ellenőrzik a mobiljukat.
A gyakori használat során könnyen megsérülhet a készülék, így érdemes az odafigyelés mellett előre felkészülni a váratlan eseményekre is. A magyarok kétharmada új telefon vásárlásakor kötne készülékére biztosítást, ezzel felkészülve az esetleges balesetekre és előre nem látható helyzetekre.
Mit várunk el az igazitól?
Sokan félnek a konkrét káresetektől: a megkérdezettek közel fele fontosnak tartja, hogy a készülékbiztosítás érvényes legyen bizonyos mértékű töréskárra, de a lopáskár is gyakori az elvárások listáján, a megkérdezettek 41%-a emelte ki, hogy biztosításkötés esetén felkészülne erre az eshetőségre is.
Központi kérdés a díjfizetés is, a válaszadók többsége előnyben részesítené a havidíjas konstrukciót. Ez a megoldás már a lakosság több mint egyharmada számára lenne elvárás. Az online népszerűbbnek bizonyult a személyes ügyintézésnél, ugyanis 1,5-szer többen emelték ki ezt az opciót. A jelenlegi vírushelyzetben már 32% választaná az online ügyintézési formát, 27% pedig kifejezetten komfortosnak érezné a mobiltelefonon keresztül elvégezhető biztosításkötést.
Nem csak az újra érhető el
A kutatásban résztvevők negyede azt is fontosnak tartaná, hogy ne csak az újonnan vásárolt mobilokra lehessen megkötni a biztosítást, hanem akár a már meglévő, használt készülékekre is. Elsők között az OTP Mobil hozta el ezt a lehetőséget a lakosság számára.
„A Simple alkalmazással nem csak az újonnan vásárolt érintőképernyős okostelefonokra, hanem a régebbi típusokra is köthető a készülékbiztosítás, amennyiben megfelelő az állapotuk. Ez azért is fontos, mert a kutatásunk rávilágított arra, hogy sokaknak anyagi terhet jelentene az új készülék vásárlása, 54% meg tudná oldani a vásárlást probléma esetén, de megérezné a pénztárcájuk a kiadást” – mondta Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője.
Az OTP Mobil és a Hello (Magyar Posta Biztosító Zrt.) által közösen bevezetett új készülékbiztosítás két opciót kínál az érdeklődőknek: az Alap csomag képernyőtörés ellen, az Extra csomag képernyőtörés és lopás ellen biztosít. Lopás, vagy túl drága javítási költség esetén mindkét csomag kínál cserekészüléket, amit futárszolgálat szállít ki a biztosítottnak.