Google és Meta alkalmazottak buktak le, hogy tinédzsereket céloztak meg hirdetési trükkökkel

2024.08.09| Android Authority

Egy Google és Meta alkalmazottakból álló csoport titkos hirdetési kampányt indított, amely a 13-17 éves korosztályt célozta meg a YouTube-on.

  • A csoport megkerülte a Google saját szabályait, amelyek tiltják a tinédzserek célzott hirdetéseit.
  • A Google lezárta a kampányt, és vizsgálatot indított az ügyben.

A gyermekeket célzó, személyre szabott digitális hirdetések már régóta ellentmondásos üzleti gyakorlatnak számítanak. Ennek megfékezésére a Google 2021-ben bevezette a szabályokat, amelyek tiltják a hirdetések célzását 18 éven aluliak felé. Egy új jelentés szerint azonban egy Google alkalmazottakból álló csapat együttműködött a Meta munkatársaival, hogy megszegjék a vállalat saját szabályait.

A Google hirdetési programjában létezik egy "ismeretlen" kategória, amelybe olyan felhasználók tartoznak, akiknek az életkorát, nemét, szülői státuszát vagy háztartási jövedelmét nem azonosították. A Financial Times szerint néhány Google és Meta alkalmazott ezt a kategóriát használta arra, hogy Instagram-hirdetéseket juttassanak el a YouTube-ra, amelyek főként tinédzsereket céloztak meg.

Normális körülmények között ezeknek a felhasználóknak az életkora ismeretlen lenne, ahogy azt a segítő oldalon is írják. Azonban úgy tűnik, hogy az alkalmazottak képesek voltak alkalmazásletöltési információk és online tevékenységek alapján "nagy fokú bizonyossággal" megállapítani, hogy a csoport fiatalabb felhasználókból áll.

A Google tinédzserekre vonatkozó hirdetési szabályainak megkerülésével a hirdetők jelentősen növelhették volna közönségük elérését. A jelentések szerint ez a kiskapu akkor kezdett kihasználttá válni, amikor a Google reklámbevételei csökkentek, és a fiatal felhasználók elkezdtek áttérni a Meta platformjairól a TikTok-ra.

Továbbá a két fél együttműködött a Spark Foundary nevű céggel, amely a Publicis reklámóriás leányvállalata, hogy elindítsák a marketingkampányt Kanadában. Ez a kampány idén februárban indult és áprilisban ért véget. Májusban az USA-ban is kipróbálták, és tervezték, hogy a kampányt külföldre is kiterjesztik, ahol további szolgáltatásokat, például a Facebookot népszerűsítették volna.

A jelentések szerint a kampányt most leállították, és a Google vizsgálatot folytat az ügyben. A Google az ügy kapcsán elmondta: "Szigorúan tilos személyre szabott hirdetéseket megjeleníteni 18 éven aluliak számára. További intézkedéseket is teszünk annak érdekében, hogy az értékesítési képviselők tisztában legyenek azzal, hogy nem segíthetnek a hirdetőknek vagy ügynökségeknek a szabályaink megkerülésére irányuló kampányok futtatásában."

 

 

 További friss mobiltelefonos hírek! Kattintson ide!

A cikkhez kapcsolódó linkek:


Új és Használt GSM kiemelt ajánlatok


Ismered ezt a Samsung One UI trükköt?

Ismered ezt a Samsung One UI trükköt?

2024.07.02
| SamMobile
A One UI lehetővé teszi egyedi parancsikonok létrehozását specifikus alkalmazásfunkciókhoz.
Egy szerencsétlen vásárló furcsa hibát észlelt a Galaxy Watch Ultra óráján

Egy szerencsétlen vásárló furcsa hibát észlelt a Galaxy Watch Ultra óráján

2024.07.26
| SamMobile
A Samsung nemrégiben egy vitába keveredett a Galaxy Buds3 Pro minőségellenőrzési problémái miatt. Úgy tűnik azonban, hogy ez nem az egyetlen gond a cég újonnan megjelent viselhető eszközeivel kapcsolatban.
Samsung akkumulátor baklövés: az új Galaxy Watch 7 akkumulátorproblémái

Samsung akkumulátor baklövés: az új Galaxy Watch 7 akkumulátorproblémái

2024.07.30
| Phone Arena
Amikor a Samsung kevesebb mint egy hónappal ezelőtt bemutatta a Galaxy Watch 7-et, az egyik nagy új funkció, amivel dicsekedett, a "következő szintű üzemidő" volt.
Jön az iPhone 16, és ez az öt funkció megéri a várakozást

Jön az iPhone 16, és ez az öt funkció megéri a várakozást

2024.07.12
| 9to5 Mac
Az iPhone 16 és az iPhone 16 Pro két hónap múlva érkezik, ami azt jelenti, hogy nem most van a legjobb idő egy új iPhone 15 vásárlására.