Termékfelismerés, mobil hûségkártya, jegyvásárlási lehetõség és adatelemzõ funkció is lesz a Cellum által uniós forrásokból készülõ újgenerációs mobilfizetési rendszerben.
Termékfelismerés, mobil hûségkártya, jegyvásárlási lehetõség és adatelemzõ funkció is lesz a Cellum által uniós forrásokból készülõ újgenerációs mobilfizetési rendszerben. A 2012. decemberi indulás után idén októberben zárult innovációs projektet az Új Széchenyi Terv keretében nyerte el a társaság. A Cellum kísérleti projektje jelentõs fejlesztéseket hajtott végre a mobilfizetési és az ahhoz kapcsolódó, az okostelefonok elõnyeit kiaknázó megoldások területén. Elkészült ugyanis a prototípusa annak az alkalmazásnak, amely QR kód vagy vonalkód beolvasása nélkül, az árut egyszerûen lefotózva képes felismerni a megvásárolni kívánt terméket. A termékfelismerést támogató megoldás további fejlesztések után hamarosan megjelenhet a Cellum szolgáltatásai között. Egy másik applikáció a mobilalapú jegyvásárlást könnyítheti. A prototípus alkalmazás a megvásárolt jegyeket az Apple Passbookjában is képes tárolni.
További eredményeket ért el a cég a hûségprogramok és a kuponkezelés területén. A Cellum mobilpénztárcába integrálható hûségkártya funkciót készített, amellyel a felhasználók okostelefonjukon igényelhetnek és használhatnak virtuális pontgyûjtõ kártyát. A Cellum mobilkupon kezelõ applikációja pedig alkalmas lehet arra, hogy a kereskedõk a költséges papírkuponok helyett akár személyre szabott kedvezményeket adjanak vásárlóiknak. Az innovációs projekt során a társaság szorosan együttmûködött a Budapesti Mûszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel, és közösen a mobilfizetések során befolyó adatokat elemzõ rendszeren is dolgoztak. A „Piacorientált kutatás-fejlesztés a Cellum Innovációs és Szolgáltató Zrt.-nél” elnevezésû pályázat a Gazdaságfejlesztési Operatív Program keretében, az Új Széchenyi Terv részeként valósult meg. A projekt teljes költségvetése közel 174,4 millió forint volt, amelyhez mintegy 70%-os, 121 millió forint állami támogatást nyert a cég.