Vannak, akik feleslegesnek tartják, legalábbis spórolnak a CASCO biztosításon, míg mások okvetlenül megkötik.
Utóbbiak talán tudnak valamit, amit előbbiek nem vagy csak túl óvatosak? Bárhogy is legyen, a CASCO kapcsán van pár hasznos tudnivaló és érdekesség, mellyel érdemes tisztában lenni.
A Genertel Biztosító CASCO biztosítása számos esetben kihúzhat minket a pácból anyagi értelemben, ha valamilyen kárunk keletkezik. Megkötése mindenképp hasznos lehet. A döntést megkönnyítheti, ha kellőképp informáltak vagyunk a témában.
Bonus-malus besorolás
A bonus-malus besorolásról szinte mindenki hallott már, azonban azt csak kevesen tudják, hogy nemcsak a KGFB, hanem a CASCO biztosítás kötésekor is számít. A biztosítók a kármentes éveket bónusszal, illetve díjkedvezménnyel jutalmazzák, míg a károkozás visszacsúszást jelent a besorolásban, mely a díjakon is megmutatkozik.
A CASCO esetében a bonus rendszer egyszerűbb, mint a KGFB-nél, mivel egy kármentes év után feljebb léphetünk egy fokozattal.
CASCO és régi autó? Miért ne?
Téves elgondolás, hogy csak a szalonból frissen kigurult, új autókra lehet CASCO biztosítást kötni, ugyanis a használt autók esetében is keletkezhetnek komoly károk, illetve a lopás is fennáll, mint lehetséges veszély. Ha bekövetkezik a baj, akkor a CASCO biztosítás éves díja könnyen eltörpülhet egy-egy kár javításának összege mellett.
Használt autók esetében akkor éri meg igazán a CASCO kötése, ha sokat vezetünk városi környezetben, kezdő, esetleg rutintalan sofőrök vagyunk vagy az autónk annak ellenére, hogy használt, még így is milliókat ér. A gyakori autópályán való közlekedés szintén indokolttá teszi a biztosítás megkötését. 10-15 éves autókra is gond nélkül lehet CASCO-t kötni, azonban a feltételek kapcsán nem árt az adott biztosítónál tájékozódni.
Külföldi országokban is jól jön
A legtöbb utazó, nyaraló ember legnagyobb rémálma, hogy útközben megadja magát az autó, és az út szélén kell kitalálni egy idegen országban a hazamenetel módját. Itthon sem úszunk meg olcsón egy ilyen kalandot, hát még külföldön. De ha rendelkezünk CASCO biztosítással, akkor az fedezetet nyújthat az anyagi problémára, hiszen legtöbbször Európa országaira is kiterjed. Ha viszont szeretnénk biztosra menni, akkor jobban tesszük, ha a biztosítónknál érdeklődünk a területi hatályokat illetően.
Részleges CASCO
Abban az esetben, ha nem szeretnénk teljes biztosítást kötni, akkor a részleges CASCO jelentheti a megoldást. Ez akkor jön jól, ha csak lopás- vagy töréskárra szeretnénk biztosítást kötni, vagy az autónk 15 évnél idősebb.
A CASCO számos esetben anyagi fedezetet jelenthet, így ha biztosra akarunk menni, akkor nem árt megkötni. Azt viszont érdemes tudni, hogy a biztosító nem minden esetben fizet, tehát súlyos szabályszegésből eredő károk esetén sok jóra nem számíthatunk.