Fedezd fel a meglepő okokat, amelyek miatt az iPhone 16 eladásai a vártnál drasztikusabban zuhantak, és tudd meg, hogy a piacon valódi verseny zajlik!
Az iPhone 16 sorozat eladása nem felel meg az Apple által remélt szintnek, hiszen a legújabb elemzések szerint a gyártást is csökkentették. A megbízható forrásnak számító Ming-Chi Kuo felfedte, hogy az Apple közel 10 millió egységgel csökkentette az iPhone 16 megrendeléseit a 2024 negyedik negyedévére és a 2025 első felére vonatkozóan.
A lefaragások leginkább az alap és a Plus modelleket érintik, ami arra utal, hogy a Pro modellek iránti kereslet összhangban van az elvárásokkal. A csökkentések után az Apple várhatóan 84 millió egységet fog előállítani 2024 második felére, szemben az eredetileg tervezett 88 millióval. A negyedéves bontás a következőképpen alakul:
- 2024 negyedik negyedév: 80 millió egység (szemben a 2023 negyedik negyedévében gyártott 84 millióval)
- 2025 első negyedév: 45 millió egység (szemben a 2024 első negyedévében gyártott 48 millióval)
- 2025 második negyedév: 39 millió egység (szemben a 2024 második negyedévében gyártott 41 millióval)
Az Apple bevételét nem valószínű, hogy érinti a Q4-es csökkentés, mivel a gyártott és eladott iPhone-ok száma között tavaly nagyobb eltérés volt, mint idén. Ezen kívül segít, hogy az iPhone 16 Pro Max, a legdrágább modell a sorozatban, várhatóan a legjobban fogyó termék lesz a negyedév során.
A csökkentések hatása 2025 első felében lesz a legszembetűnőbb, részben az iPhone SE 4 megjelenése miatt, ami alacsonyabb átlagárat eredményez. Korábban úgy vélték, hogy az Apple Intelligence bevezetése növelni fogja az eladásokat, de úgy tűnik, a cég már nem számít arra, hogy az AI megfordítja a helyzetet.
A legfrissebb jelentés egybeesik egy pár héttel ezelőtti Barclays-jelentéssel, amely arról számolt be, hogy az Apple három millió egységgel csökkentette az iPhone 16 gyártását a negyedik negyedévben. Ez a jelentés arról is beszámolt, hogy az iPhone 16 eladásai 15%-kal csökkentek az előző évhez képest.
Mindkét hír arra utal, hogy a hardveres innovációk hiányos hangsúlyozása is szerepet játszik abban, hogy a kereslet gyenge az Apple legújabb készülékei iránt.
Felmerül a kérdés, hogy ez azt jelenti-e, hogy az Apple nem tudja megelőzni a Samsungot, mint a legnagyobb eladó a negyedik negyedévben, ahogy korábban várták? Csak az idő fogja megmondani.