A Huawei már 2019 óta nem használhatja a Play Áruházat és a Google Mobile Services (GMS) csomagot az új telefonjaiban, és a Google túlságosan is támaszkodik a Samsungra az Android ökoszisztéma fejlesztése terén. Azonban az elmúlt események miatt a szoftvercég újra fontolóra veheti politikáját.
Az elmúlt három év során a Google és a Samsung számos partnerséget kötött az Android alkalmazások fejlesztése érdekében és azok megjelenése érdekében a Galaxy készülékeken. Ugyanakkor a Samsung megszilárdította a pozícióját az egyetlen Android telefon gyártóként a világon.
Azonban a koreai vállalat új döntést hozott, amely megdöbbentette a Google alkalmazottait, még ha ez végül nem is valósul meg. Eközben a Huawei jelentős könnyebbséget hozhatna a Google-nek, ha rendelkezne a Google alkalmazásokkal.
Mit csinál a Samsung?
Egy korábbi jelentés szerint a Samsung azon gondolkodik, hogy a böngészőjében megváltoztatja a keresőmotort, és a Microsoft Bing-et használná a Google helyett. A jelentés szerint a Google "pánikba esett" az ilyen hírek hallatán. Fontos megjegyezni, hogy ez az információ jelenleg nem hivatalosan megerősített a Samsung részéről. Azonban már megrendülhetett a Google bizalma.
A Google-nek szüksége van a Huawei-re, és a Huawei-nak szüksége van a GMS-re
2019-ben az Egyesült Államok a Huawei-t felvette az Entity Listre, avagy a listára, amin azok a cégek állnak, akikkel tilos amerikai cégeknek együttműködni és felbontotta a Google-lal kötött partnerséget. Azóta új Huawei telefonok jelentek meg a Google alkalmazások nélkül.
Az Intel és a Qualcomm is kérelmezte a licencet, hogy technológiákat szállíthassanak a Huawei számára, és engedélyt kaptak erre. Azonban a Google hallgatott, és elveszítette az Android ökoszisztéma és a Google Mobile Services (GMS) egyik fő támogatóját.
2020-ra a Huawei lett az első a globális okostelefon-szállítási ranglistán. Az Samsung helyét vette át, ami az elmúlt 10 évben nem történt meg más okostelefon-gyártónál.
Miután a Huawei kiszorult a top telefongyártók közül, a Google egyirányú utat választott a Samsunggal. Azonban a túlzottan a Samsungra való támaszkodás most visszafelé sül el az amerikai vállalat számára.
Most a Huawei a Huawei Mobile Services (HMS) nevű saját alkalmazás-ökoszisztémára törekszik, és az új telefonokat előre feltölti saját mobilalkalmazásaival. Ez a stratégia jól működik a hazai piacon. Mégis, a nemzetközi piacokon a Google-ön felnőtt felhasználók keresik a Google-alkalmazások Huawei készülékeken való használatának módját.
A Huawei hatalmas potenciállal rendelkezik, és még a zord körülmények után sem adta meg magát. Ezért a Google-nek vissza kellene találnia a Huawei-hez, hogy csökkentse némi aggodalmát a Samsunggal szemben, amely most az ökoszisztémáját irányítja.