A kínai óriáscég vezetői már felkészültek a nehéz időszakra, amelyben akár 60%-kal kevesebb mobilt értékesíthetnek, mint korábban.
A Bloomberg beszámolója szerint a Huawei vezetőinek sincsenek illúziók a főszereplésükkel zajló amerikai-kínai kereskedelmi háború következményeiről, így a cég alapítója, Ren Zhengfei például arról beszélt, hogy a követkető két évben 30 milliárd dolláros bevételkiesésre számítanak.
Mindez annak köszönhető, hogy a kínai óriás bevételeinek közel a fele a nemzetközi piacról érkezik, ahol egy ideig egészen biztosan nem számíthatnak korábbi partnereik támogatására, miközben le kell mondaniuk az Androidról és a legnépszerűbb applikációk használatáról is. Ennek fényében nem meglepő, hogy Zhengfei szerint hamarosan 40%-kal kevesebb mobilt értékesítenek majd, mint a korábbi időszakokban, ám iparági elemzők szerint ez a szám akár 60% is lehet.
Az is biztosnak tűnik, hogy mindez érzékenyen érintheti a vállalat másik márkáját, a Honort is, amelynél nagy kérdés, vajon hogy teljesít Európában a hamarosan debütáló Honor 20. A Huawei mindenesetre felkészült arra, hogy a legnagyobb piacokon erősen visszaesik majd a Honor népszerűsége, ezért szükség esetén jóval kevesebb mobilt gyártanak le és küldenek Európába, mint azt korábban tervezték.
A Huawei vezetői ugyanakkor azt is elmondták, hogy a visszaesés nem lesz hatással a kutatás-fejlesztési költségvetésre, és még ha az Androidról le is kell mondaniuk, a nyár végén érkező saját operációs rendszerük megoldást kínálhat erre a problémára.