Milyen feliratot érdemes keresni, ha valaki egy defekttűrő gumi jelölésére kíváncsi?
Hol tüntetik fel egyáltalán a gyártók az erre vonatkozó információkat? Továbbá minek tudható be ezeknek a speciális abroncsoknak a népszerűsége?
Amennyiben benned is felmerülnek időnként ezek a kérdések, a cikk elolvasásával rögvest választ kaphatsz rájuk. Egyúttal azt is segítünk mérlegelni, hogy érdemes-e nyitnod a beszerzés irányába.
Hogyan lehet felismerni a defekttűrő gumit?
Ahogy szinte minden más jelölés esetében, itt is az abroncsok oldalfalán célszerű keresni a megfelelő értékeket. Ami azért rendkívül előnyös, hiszen az utánanézés legfeljebb néhány másodpercet igényel csak.
Ha mondjuk az Olcsobbgumi.hu nyári gumi kollekciójából sikerül választani, minden egyes modellnél ott lesz maga a jel az abroncsok oldalfalán. Kissé nehezíti viszont az eligazodást, hogy nem egy univerzális értéket vagy betűkombinációt kell keresni.
A defekttűrő jellegre vonatkozó utalás ugyanis nem általános. Minden egyes gyártó más és más megjelölést alkalmaz. Úgyhogy nincs más választás, egyenként szükséges megnézni az alkalmazott jeleket. Mi most segítünk ebben, és néhány brandre vonatkozóan megmutatjuk az indikátorokat.
A legismertebb gyártók jelölései
Amennyiben egy képzeletbeli ABC sorrendet akarnánk felállítani, akkor a Bridgestone mindenképp a sor első szegmensébe tartozna. Náluk az “RFT” megjelölést kell keresni, hogyha a defekttűrő jellegre vagyunk kíváncsiak.
A Continental gumiabroncsoknál ugyanezt az “SSR” betűkombináció adja. Goodyear márkajelzésű szetteknél az “ROF/EMT” feliratot kell keresni. A Michelin “ZP” jelölést alkalmaz, a “Pirelli” gumiknál “Run Flat” feliratot kell keresni, Hankook termékeknél pedig a “HRS” megjelelölésből tudható meg a defekttűrő jelleg.
A XXI. századi okostelefonok világában nem jelenthet gondot, hogy a felsoroltakon túl bármelyik keresett márkának utánanézzünk. Így ha biztosak szeretnénk lenni a választásban, a visszacsatolás másodpercek alatt megtörténhet.
Milyen érvek szólhatnak a defekttűrő termékek mellett?
Az egyik legfontosabb érv, hogy az ember kevésbé lesz kiszolgáltatott egy-egy váratlanul beszedett defekt következményeivel szemben. Ha a sérülés mértéke nem brutális, akkor akár folytatni is lehet a vezetést.
Ideális esetben 50-60 kilométert is tudunk autózni azt követően, hogy megtörtént a baj. Ha éppenséggel sietünk, az időjárás rettenetes, vagy csak nem akarunk a leállósávban vesztegelni, ez óriási hozzáadott értékkel bírhat.
Fontos viszont, hogy ezek a gumiabroncsok sem sérthetetlenek. Amint sikerült észrevenni a problémát, a lehető leghamarabb fel kell keresni egy szervizt! A biztonságos autóvezetés érdekében ez tehát a követendő magatartás.