iOS 18.1
,hívásrögzítés
Évek óta várták az iPhone-osok, hogy tudják a hívásokat rögzíteni, hiszen a hangrögzítő aktív hívás közben nem indítható.
Az iOS 18.1 előtt, ha telefonhívást akartál rögzíteni iPhone-on, az App Store-ba kellett menni erre megfelelő, külső féltől származó megoldásért, már ahol egyáltalán ez megoldható volt, de nem volt beépített mód a Telefon alkalmazáson belüli rögzítésre. Ez megváltozott most, hogy megérkezett az iOS 18.1, és a Telefon alkalmazás a szoftverfrissítés révén beépített rögzítési lehetőséget kapott. Még jobb, hogy a rögzítés nem korlátozódik bizonyos telefonokra – minden iOS 18-at futtatni képes eszköz támogatja ezt a funkciót.
A hívás képernyőjén érintsd meg a hullámforma ikont a bal felső sarokban. Egy visszaszámláló jelenik meg a képernyőn egy X-szel, amelyre koppintva megszakíthatod a felvételt. Amikor a visszaszámlálás befejeződött, egy hang jelzi, hogy a hívás rögzítése folyamatban van, és a felvétel elkezdődik.
Egyre többekben merül fel a kérdés, hogy ha a hívásrögzítés nem az Apple Intelligence része, akkor most miért is nem használható itthon. Pedig használható az EU-ban is, csak éppen amíg az Egyesült Államokban ez alapértelmezetten elérhető, addig itthon a GDPR miatt sok minden - így ez is - nehézkesebb. A hívásrögzítés funkció - akár hívást kezdeményezel, akár fogadsz - a telefonhívások mellett Face Time hanghívásokkal is működik. Az Apple jelzi, hogy a hívásrögzítés csak két személyes beszélgetésre korlátozódik.
Az iOS 18.1 verziójától elérhető a képernyő bal felső sarkában megjelenő ikonra koppintva a hívásrögzítés funkció. Erről egyébként jogi okokból a másik felet is értesíti a telefon, a hangbejátszás nem cselezhető is. A hívás a jegyzetek közé kerül jegyzetként, innen elmenthető vagy megosztható igény szerint. Míg az iOS 18.1 minden eddiginél egyszerűbbé teszi a hívások rögzítését, fontos megérteni a jogi kötelezettségeket. Bár az Apple automatizált bejelentése segít az átláthatóság biztosításában, meg kell ismernie mindenkinek a helyi felvételi törvényeket/előírásokat. Ettől függetlenül mindig az a legjobb, ha kifejezett szóbeli beleegyezést kérünk a rögzített beszélgetés megkezdése előtt.
Ha meggyőződtünk róla, hogy az igényelt iOS 18.1 fut a telefonunkon, akkor be kell lépni a beállítások, Apple-fiók, Média és vásárlások menüpontba és ott egy nem EU lokációs Apple fiókba kell belépni.
Ez nem okoz nagy gondot általában, hiszen a saját fiókunk megmarad az iCloud alatt, ebből nem kell kilépni - sőt, kifejezetten nem ajánljuk -, csak a Média és vásárlások alatt kell a másik, nem EU-s fiók, viszont ha valaki például Apple Music előfizető, neki bizony választania kell a hívásrögzítés és a streaming között, egyelőre nincs más megoldás. Az oda-vissza lépkedés egyrészt nem életszerű, másrészt pedig nem is azonnal biztosítja az adott funkciót.
Bár elsőre kézenfekvőnek tűnne, egyáltalán nem ajánljuk a saját Apple fiók régiójának és országának átírását, mert számos galibát okozhat később, úgymint alternatív app boltok elvesztése - EU exkluzív opció -, alapértelmezett appok módosításának lehetősége, illetve szükség lesz egy adott országbeli bankkártyára a fizetésekhez, szóval nem ajánljuk. Arról egyelőre nem esett szó, hogy az Apple a hívásrögzítést valaha is el tudja/akarja-e hozni az Európai Unióba.