A Huawei eladta a Honort a Shenzhen Zhixin New Information Technology Co.-nak.
Miután az értékesítés befejeződött, a Huawei nem részesedik a Honor-ból. Egyelőre nincs szó a Honor telefonok és más termékek jövőjéről. A Huawei végül eladta Honor almárkáját 15 milliárd dollárnak megfelelő összegért, miután heteken keresztül olvashattuk a pletykákat az eladásról.
A Honor márka új tulajdonosa a Shenzhen Zhixin New Information Technology Co. nevű vállalat. Ez egy állítólag több mint 30 ügynökből és kereskedőből álló konzorcium, a vásárlásban részt vevő 40 vállalat által aláírt közös nyilatkozat szerint.
A részletező nyilatkozatban a Huawei a Honor eladását annak a „hatalmas nyomásnak” tulajdonította, amellyel üzleti tevékenysége szembesült az amerikai szankciók miatt. A vállalat szerint a mobiltelefon-üzletéhez szükséges „technikai elemek tartós elérhetetlensége” kényszerítette a Honor összes üzleti eszközének eladására.
Az értékesítés befejezése után a Huawei-nek nem marad semmilyen részesedése a Honorban és nem vesz részt semmilyen döntéshozatali tevékenységben. "Ezt a lépést a Honor saját és a hozzá kapcsolódó ipari lánc túlélésének biztosítása érdekében tette meg." - jegyezte meg közleményében a Huawei.
A Honort 2013-ban hozták létre olyan megfizethető telefonok értékesítésére, amelyek lehetővé tették a Huawei számára, hogy versenyezzen más olcsó kínai telefongyártókkal. A márka később hordható és intelligens otthoni termékekre, például okosórákra, TWS fülhallgatókra, légtisztítókra és egyebekre is specializálódott.
A Huawei állítása szerint a leányvállalat mától évente több mint 70 millió darabot szállít. Nem világos, hogy a Honor milyen irányt vesz új tulajdonosával, de a fent említett közös nyilatkozat szerint a fejlesztési irányt nem befolyásolja. A Huawei az értékesítési közleményében így fogalmazott: "Örülünk, hogy a Honor továbbra is értéket teremt a fogyasztók számára és új, intelligens világot épít a fiatalok számára."