A Sziget, a Telenor, a Netpincér, a Profession.hu, az Index.hu, a Borháló és a Nosalty indította el elsőként Nyilvános Fiókját a Viber felületén.
A világ egyik legnagyobb üzenetküldő alkalmazása elindította Nyilvános Fiók (Public Account) és chatbot-szolgáltatását, amelynek segítségével cégek, márkák és közéleti szereplők biztonságosan és személyesen kommunikálhatnak vásárlóikkal, ügyfeleikkel, illetve rajongóikkal.
Több ismert magyarországi márkával indított együttműködése keretében mutatta be Nyilvános Fiók szolgáltatását idehaza a Viber: mostantól a Sziget, a Telenor, a Netpincér, a Profession.hu, Nosalty, Borháló és Index.hu is elérhető a vezető üzenetküldő alkalmazás közösségi felületén, saját Nyilvános Fiókjukon keresztül. Az új kommunikációs platformon minden eddiginél egyszerűbbé és színesebbé válik a márkák és vásárlóik, ügyfeleik, illetve rajongóik közötti kommunikáció. A Nyilvános Fiókok segítségével világszerte potenciálisan több mint 800 millió, Magyarországon pedig 2,8 millió aktív Viber-felhasználó érhető el, egyetlen közös platformon, a személyes, a közösségi és a tömeges kommunikáció eszközeivel.
„Ez a sokrétű, innovatív megoldás mostantól lehetővé teszi, hogy a vállalatok gyorsan és egyszerűen, interaktív és kölcsönös kommunikációt folytassanak célcsoportjaikkal, éppen úgy, ahogy teszik azt a Viber felületén barátaikkal” – mondta Atanas Raykov, a Viber közép-kelet-európai vezérigazgatója. „A Nyilvános Fiókok segítségével a személyes üzenetektől a saját igényekre szabott közösségi felületen át az automatizált funkciókat lehetővé tevő chatbotokig terjed a szolgáltatási paletta, legyen szó akár promócióról, információátadásról, ügyfélszolgálati vagy e-kereskedelmi szolgáltatásokról” – tette hozzá.
A chatrobotok segítségével a márkák és vállalatok automatikus csevegő alkalmazás révén azonnal, személyesen tudják megszólítani rajongóikat és vásárlóikat. A Viber által ingyenesen biztosított Chat API által a márkák képesek saját csevegőmegoldást biztosítani, összekötve azt a belső alkalmazásaikkal és botok telepítésével. A rendszer képes megválaszolni a felhasználók szolgáltatással, illetve termékekkel kapcsolatos kérdéseit.
A Talk-A-Bot, egy chatbotok fejlesztésére specializálódott magyar startup, a Viber négy helyi partnere számára készített chatrobotot: az Indexnek, a Szigetnek, a Profession.hu-nak és a NoSalty-nak. A botok olyan megoldásokat tesznek lehetővé, mint a személyre szabott hírszolgáltatás, munkakeresés, hozzáférés a karrierfejlesztési tudásbázishoz, információk receptekről és hozzávalókról, főzési tanácsok, illetve a legfrissebb fesztiválinformációk gyors elérése. A GrapeSolutions fejlesztésében megvalósuló Netpincér-robottal étel rendelhető, míg a MiniCRM fejlesztésében készült Borháló-bot segítségével a felhasználók mindössze néhány koppintással hozzájuthatnak kedvenc italukhoz.
Az egy nap alatt százezer letöltést eredményező Sziget-matricacsomag sikeres elindítása után a Sziget bemutatta a David nevű Viber chatrobotot, ami a rajongókat és látogatókat látja el világszerte az eseménnyel kapcsolatos információkkal. A Telenor Hugó a Bagoly matricacsomag révén az indulást követően 150 ezerre nőtt a vállalat Nyilvános Fiókja követőinek száma. A Telenor Viberen működő csevegő robotja pedig nem csak a legközelebbi Telenor-üzlet megtalálásában segít a felhasználóknak, de az adott üzlet pillanatnyi várakozási idejéről is azonnal tájékoztat.