Több Samsung Galaxy S23 tulajdonos panaszkodik homályos és elkenődött foltokról a fényképeiken. Az probléma nem érinti az Ultra modelleket és az áprilisi kamera frissítés után is fennáll.
Amikor az ember egy csúcskategóriás, elismert márkájú okostelefont vásárol, azt várja, hogy az teljesen hibamentes lesz és nem lesz semmilyen hardver probléma. Ha mégis van valami probléma, remélhetőleg a cég megoldja azt. De sajnos ez nem mindig igaz. Például a Pixel 7 hátsó kamerájának üvege számos felhasználónál spontán megrepedt, de a Google sosem ismerte el a problémát. Több Samsung Galaxy S23 és S23+ felhasználó is találkozik egy hasonló hardver hibával, ami a kamera minőségére van hatással, de a vállalat egyelőre nem ismeri el a problémát.
Azok a felhasználók, akik rendelkeznek a Galaxy S23 nem Ultra változatával, azt tapasztalják, hogy a fényképeiken a látómező bal oldalán elkenődött és homályos folt jelenik meg a 50 megapixeles fő kamerával készített fotókon. Ez az elmosódott terület azokon a képeken, amelyek dokumentumokat vagy szövegeket ábrázolnak, használhatatlanná teszi azokat, mivel az érintett rész olvashatatlan. A német média ezt a problémát bananagate-nak nevezi, és a Notebookcheck posztolt néhány Reddit példát, ahol a homályos terület jól látható.
Bár a mai okostelefonoknál gyakori, hogy az élek mentén néha elmosódás jelentkezik a nagy kameraérzékelők miatt, ez a probléma nem kapcsolódik ehhez. Az elmosódott folt csak a bal oldalon jelenik meg, és nem minden Galaxy S23 felhasználó találkozik ezzel a problémával. Ráadásul a Galaxy S23 Ultra, amely 200 megapixeles fő kamerával rendelkezik, nem mutatja az ilyen elmosódást.
A Samsung legújabb csúcskategóriás telefonjainak tulajdonosai már több mint egy hónapja panaszkodnak az “elkenődött” fényképek miatt. Azonban a Samsung még mindig nem ismeri el a problémát. Azok a vásárlók, akik javításra küldték a telefonjukat a cégnél, ugyanabban az állapotban kapták vissza a készülékeiket.
Állítólag a Samsung szerint ez nem egy hardverhiba, hanem a nagy kameraérzékelő okozta jelenség, ami DSLR-szerű bokeh hatást eredményez. A probléma valószínűleg nem szoftverrel kapcsolatos, mivel az áprilisi, a kamera-fókuszú frissítés után is fennáll.
Ha a Galaxy S23 vagy S23+ telefonja is érintett a homályosodási problémával, próbáljon kapcsolatba lépni a Samsunggal. Alternatív megoldásként próbálkozhat a telefon visszaküldésével, és cserével. Ha minden más kudarcot vall, akkor várjon és reméljük, hogy a Samsung egy szoftverfrissítéssel javítani tudja a problémát.