2024. április elseje van, és a vállalatok mind ilyenkor közzéteszik április 1-jei vicceiket. Egy cégnek azonban van egy nagy híre, de ez nem vicc. A Gmail éppen ma lett 20 éves.
Bár fájdalmas lehet, gondoljon vissza a 2000-es évek elejére, amikor egy e-mail fiók beszerzése olyan fárasztó volt, mint egy ház vásárlása. Akkoriban az e-mail fiókok pénzbe kerültek, és nagyon korlátozott mennyiségű tárhelyük volt. A Google azonban megjelent egy olyan termékkel, amely az e-mail fiókokkal kapcsolatos legtöbb problémát megoldotta. A Google 2004. április 1-jén mutatta be a Gmailt, és nagyon hamar sikert aratott.
Nos, a Google belevágott, mint mindig, és elhozott egy hozzáférhető terméket, amit mindenki használhatott. A Gmail a Google fő e-mail kliense, és enyhített néhány problémát, ami hátráltatta az embereket az e-mail cím megszerzésében. Ingyenes fiókot vezetett be, és egy egész gigabájt tárhelyet adott az embereknek. Ez ma már nem tűnik soknak, de 2004-ben a legtöbb e-mail kliens körülbelül 15 MB tárhelyet kínált az e-mailek számára.
A Gmail egyre népszerűbb lett és egyre több felhasználót szerzett az évek során. Nyolc év után a világ legnépszerűbb e-mail kliensévé vált, több mint 400 millió felhasználóval.
A Gmailnek ma már körülbelül 1,2 milliárd felhasználója van világszerte. Bár az 1,2 milliárd felhasználó nem egyenlő az 1,2 milliárd emberrel (sok esetben az embereknek több Gmail-fiókjuk is van), ez még mindig azt mutatja, hogy a Gmail valamit jól csinált az évek során.
Ha rendelkezik Gmail-fiókkal, bizonyos szolgáltatásokat, például a Google Dokumentumokat, a Táblázatokat, a Diákat, a YouTube-ot, a Csevegést és még sok mást, automatikusan biztosít. Jelenleg fogalmunk sincs, mit tervez a Google a következő 20 évben. Amit tudunk, az az, hogy nagy lesz, lenyűgöző lesz, és sok mesterséges intelligencia lesz benne.