Az Aero profilos időfutam vázak sajátos szerkezettel vannak ellátva és napjainkban egyre jobban terjed az, hogy a nyeregcső a váz szerves része, de úgy önmagában nem állítható.
Ez különösen érvényes napjainkban. Simán nevezhetnénk nyeregvázcső-fejnek, de ha jobb ötleted van, ki vele! Habár engem most sokkal jobban érdekel a szerkezete.
Mit szólnál egy kis elemzéshez? Mondjuk azt nem garantálom, hogy ledoktorálsz a bicajok szereléséből, de biztos hasznos infókkal gazdagodhatunk mindketten.
Szóval, hogy néz ez ki?
A nyeregcső tehát nyeregvázcsőbe csúszik bele és a nyeregcsőbilincs segít a rögzítésben. Erre rögzül a nyereg, aminek segítségével könnyen állítható lesz annak magassága. A Bikepro.hu kerékpár webshop bicajos kiegészítői között igazából minden, a nyeregcsővel kapcsolatos kelléket megtalálunk. Na de vissza ehhez az ún. nyeregvázcső-fejhez!
Azt valahogy nem tudtam megérteni, hogy minek kell 5 csavar, mikor ehhez bőven elég lenne maximum 3 darab csavar is. Azt hiszem, ezeket nevezzük “kínban fogant” fejlesztéseknek. Ha pedig a full kreatív stílusban toljuk, talán még 2 darab is elég. Ez “az eszem megáll effektus.”
Mit súg a méret és a tömeg?
Nos, vegyük úgy, hogy nem több a kis alkatrész 250 grammnál. Sokszor egyébként azt érzem, hogy az ilyen gyártóknál parancsba kapja a marketing osztály felől a mérnökök számára, hogy mindig fejleszteni kell és az eredmény mindig legyen más, mint amilyen a többi vállalaté. Ja és ez legyen meg tegnapelőttre! Persze, a mérnökök ilyenkor válaszolnak, hogy “ez így csak rosszabb lesz”, de valószínűleg ezt senki sem hallja meg.
Jön a másik opció, hogy körbenéznek a Google felületén, milyen mentalitás a megengedett egy ilyen szituációban és hogy ki, hogyan szokott viselkedni. Tökéletes példa erre a Cervélo, akinek bizony nem is volt szüksége többre 2 darab csavarnál. Igen, mondtam én, hogy így is lehet! Lehet, hogy akkor még nem hittél nekem…haha.
Az igaz, hogy az ő elképzeléseiken még van mit finomítani, például, hogy könnyebb legyen a kiegészítő, de attól még 2 csavar az bizony 2 csavar.
Soha ne érjük be kevesebbel!
Én azt mondom, hogy van mire nézni! Ma már nem olyan egyszerű kicserélni a bringás alkatrészeket, vagyis egyszerű annak, aki tudja, hogy mihez nyúljon. Nemcsak magát a kerékpárt kell jól megválasztani, de az ahhoz illő alkatrészeket is. A minőség nagyon növelheti a bicó élettartamát.
Nos, ehetünk silányabb cuccokat is, de ez esetben nem garantálom a sikert! Mondjuk, ha valakit az doppingol, hogy széthullik alatta a kerékpár, akkor nem szóltam, de én kevésbé eveznék a hulladékgazdálkodás területén!
Szerintem mindeketten okultunk a leírtakból és én magam különösen élveztem a nyeregcsőváz-fej elemeire bontását. Remélem, hogy bringásként mindig jó döntést hozol és minden vásárlás után elégedett leszel, még az olyan apróságok esetében is, mint amilyen a nyeregcsőváz és társai.