A távol-keleti országban nem csak a helyi készülékek fogynak, nagy keletje van az Apple mobiljainak is.
A Counterpoint Research által kiadott elemzés szerint a kínai okostelefon piac 2017-ben érdekes változáson ment át. A legtöbbet eladott modell az Oppo R9s lett a maga 3 százalékos részesedésével, ezt követi egy nem kínai modell, méghozzá az Apple iPhone 7 Plus. A top tízes listán a továbbiakban már szinte csak helyi érdekeltségű gyártók szerepelnek, dobogós lett még a Vivo X9.
A top tízben összesen két modell szerepel a Vivotól, az Apple-től és a Honortól, míg a Xiaomi a Redmi Note 4X-szel egyedül árválkodik a sorban. A legjobban egyértelműen az Oppo és a Vivo teljesít, mindkét márka a BBK Electronics-hoz tartozik, ahogy a Huawei és a Xiaomi is. Kínában jelenleg a legjobban a középkategóriás okostelefonok fogynak, ebből csak a két iPhone a kivétel. A tíz dobogós készülékből havonta egymillió példányt adtak el csak Kínában 2017-ben.
A Counterpont szerint az Oppo sikerét annak köszönheti, hogy a fókuszt a telefonjai esetében a szelfizésre helyezte, valamint sokat számított a bolthálózat megnyitása is. A legtöbb modelljük 200-450 dolláros áron beszerezhető, amely az abszolút megfizethető kategóriába tartozik és ezeket is keresik a legtöbben a távol-keleti országban is. Marketing szempontból fontos tényező továbbá, hogy limitált számú telefont árulnak, így mindegyik mögé komoly reklámot tudnak helyezni.
A Counterpoint 2018-ban arra számít, hogy a „keret nélküli” megjelenítők lesznek az idei év fő jellemzője, míg a jó fotózási képesség továbbra is szintén rendkívül fontos marad a vásárlók számára.