Az iFixit egyértelműen kijelentette, hogy az Apple iPhone 12 kameráit csak hivatalos Apple technikusok cserélhetik ki.
Amikor anno az Apple ujjlenyomat-olvasót tett az iPhone 5s-be, lehetetlenné tette a cserét nem hivatalos szervizeknek, mivel egy hamis olvasó megkerülheti a biztonságot. Ám az évek során egyre több alkatrészt vált nehézkessé cserélni.
Az iPhone 12 szétszedése és tesztelése során az iFixit megállapította, hogy a kamera kivétele és egy másik telefon azonos moduljával történő cseréje komoly problémákat okoz és nem csak arra gondolunk, hogy egy kijelző csere után hibaüzenetet dob a telefon.
Nem, ez inkább hibának tűnik. A kamera működik, de állandó problémákat vet fel: egyes kameramódok nem működnek és az ultraszéles fényképezőgép nem hajlandó bekapcsolni fotó módban. Furcsa módon a videóknál remekül működik.
Még furcsább, hogy ugyanezt a cserét az Apple iPhone 12 Pro telefonnal gond nélkül megtehetjük, az új modul remekül működik, széles, ultraszéles, tele kamera, mindegyik, minden kamera módban tökéletesen teszi a dolgát.
Az iFixit magyarázata szerint az Apple megváltoztatta az oktatási kézikönyveket. Az iPhone 12-es szériától kezdve a kijelző és a kamerák cseréjéhez egy System Configuration tool használata szükséges, amely az Apple szervereihez csatlakozik, mielőtt programozná a szervizes az új alkatrészt a megfelelő működés érdekében.
Korábban (az XR/XS generációtól kezdve) erre csak az akkumulátor cseréje esetén volt szükség. A biztonsági összetevők - az Face ID vagy az Touch ID, amelyek a kijelzőbe vannak ágyazva és külön nem módosíthatók - megváltoztatása teljesen más téma és a Security Enclave átprogramozását igényli.
Hugh Jeffreys, aki a YouTube egyik legnagyobb technikai javítócsatornáját üzemelteti, ugyanazokkal a problémákkal találkozott, mint az alábbi videóban láthatja. A kamera témája 8:50-nél kezdődik, de érdekes az egész videó, amely az iPhone 12 javíthatóságának (vagy még inkább annak hiányának) mélyreható értékelése.