Nokia
,NAVTEQ
,térkép
,maps
,Mercedes
,Pioneer
,Volkswagen
,Hyundai
,Garmin
,Volvo
,Párizs
,Autószalon
A Nokia a 2012-es Párizsi Autószalonon bejelentette, hogy Location & Commerce üzletága bõvíti együttmûködését hét gyártóval a világ legnagyobb autóipari márkái közül.
A Nokia a 2012-es Párizsi Autószalonon bejelentette, hogy Location & Commerce üzletága bõvíti együttmûködését hét gyártóval a világ legnagyobb autóipari márkái közül. Azzal, hogy ötbõl négy autóban már a Nokia beépített navigációs rendszere található, a finn vállalt az egyetlen olyan gyártó, amely átfogó térképes és navigációs megoldásokat kínál az autóipar szereplõi számára a térképes tartalmaktól, a helymeghatározó platformokon keresztül, a térképes alkalmazásokig. A Nokia Location & Commerce helymeghatározási szakértelmét kihasználva, számos piaci szereplõ választotta a NAVTEQ térképeket újgenerációs információs és szórakoztató rendszereihez:
- az új Mercedes A-osztály navigációi NAVTEQ térképpel mûködnek majd;
- a Pioneer is a NAVTEQ térképet választotta utángyártott rendszereihez;
- a Volkswagen Csoport a NAVTEQ térképekkel erõsíti új információs és szórakoztató rendszereit;
- a Hyundai információs és szórakoztató stratégiája is a NAVTEQ térképekre épül;
- a Garmin a Nokia’s Transit and Pedestrian Content megoldálst választotta az Urban Guidance szolgáltatás alapjául;
- a Volvo a Nokia Location Platform-ot használja teljes, globális térkép és helymeghatározó szolgáltatásához, melyet elsõ adatkapcsolt navigációs rendszereiben alkalmaz.
A Nokia Location Platform (NLP) egyre nagyobb szerepet játszik az autóipari vállalatok és autógyártók jövõbeli terveiben. A közel 200 országot lefedõ szolgáltatásával a Nokia Location Platform kiváló minõségû térképeket, helymeghatározást, útvonaltervezést és közlekedési információkat kínál, melyekkel partnerei nagyszerû helyalapú szolgáltatásokat kínálhatnak. A NAVTEQ tapasztalatának köszönhetõen a helyalapú tartalmak terén és a Nokia úttörõ munkájának a mobil navigáció fejlesztésében, a Nokia Location & Commerce olyan erõs és egyedülálló termékportfóliót fejlesztett ki, amely megfelel az autóipari partnerek elvárásainak.
„Igyekeztünk Location & Commerce üzletágunkat és szolgáltatásainkat úgy kialakítani, hogy azokkal mind az autóipari gyártók, mind pedig az iparág többi szereplõje kiszolgálhassa ügyfeleit – mondta Bruno Bourget, a Nokia Location & Commerce üzletágának értékesítési és üzletfejlesztési alelnöke. – Az autóvezetõk amellett, hogy elvárják, hogy egy navigációs rendszer a lehetõ legjobb útvonalat ajánlja nekik úti céljuk eléréséhez, az is rendkívül fontos számukra, hogy rendelkezésre álljanak a forgalmi adatok, értesítést kapjanak a közeli látnivalókról, és olyan információkat kapjanak, amelyek megkönnyítik a célba érkezést és a közlekedést. Függetlenül attól, hogy a megszokott napi útvonalról vagy egy hosszabb utazásról van szó, a Connected Car (Adatkapcsolt Autó) navigációs megoldásaink mindenkor biztosítják a szükséges információkat a tájékozódáshoz, ezenkívül pedig folyamatosan olyan funkciókkal állnak az autósok rendelkezésére, melyekkel megkönnyítik és gyorsítják utazásukat.” A Connected Car koncepciót, amely az autót egy irányító központtá alakítja, egyre több iparági szereplõ követi.