A kártyás Telenor ügyfelek online is egyeztethetik adataikat. A szolgáltató ütemezett SMS-ben értesíti minden érintett feltöltőkártyás ügyfe
A 2017. január 1-jétől módosult az Elektronikus Hírközlési Törvény kártyás előfizetőkre vonatkozó szabályozása, amely úgy rendelkezik, hogy a feltöltőkártyás ügyfeleknek egyeztetniük kell adataikat a mobilszolgáltatójukkal 2017. június 30-ig. Az új rendelkezés célja a visszaélések és a kártyák ellenőrizhetetlen továbbadásának visszaszorítása, az előfizetők jobb azonosíthatósága. A Telenor SMS értesítésben hívja fel minden érintett ügyfele figyelmét a tennivalókra, valamint részletes információt ad a www.telenor.hu/adategyeztetes oldalán az adategyeztetéshez szükséges iratokról, ügyfélszolgálatainak elérhetőségéről. Az adategyeztetés online és a Telenor üzletekben is elvégezhető.
Adategyeztetés
Még van idő a június 30-i határidőig, azonban nem érdemes az utolsó napokra halasztani az ügyintézést. Már elérhető az online felület (www.telenor.hu/adategyeztetes), ahol az adategyeztetés 0-24 órában kényelmesen, akár otthonról elvégezhető. Azoknak, akik a Telenor üzleteiben szeretnék intézni az adategyeztetést, javasoljuk a legkevésbé forgalmas, hétköznap 11 és 15 óra közötti időszakot, hogy az ügyfelek elkerülhessék a sorban állást.
„Ahogy közeledik a június 30-i határidő, fontos felhívni az ügyfelek figyelmét a kötelező adategyeztetésre, de egyúttal szeretnénk elkerülni, hogy fennakadások legyenek az üzleteinkben. A törvény azt is szabályozza, hogy a Belügyminisztérium központi adatbázisával kell összevetnünk az ügyfelek adatait, amelyben az automatikus lekérdezés csak a közelmúltban vált lehetővé, így egyes esetekben elhúzódhat az ügyintézés. Ütemezetten küldünk SMS értesítést minden érintett ügyfélnek, hogy kezdjék el az adategyeztetést online vagy keressék fel az üzleteinket.” – mondta el Banovic Aleksandra, a Telenor lakossági szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese.
Maximum 10 feltöltőkártya lehet egy magánszemély birtokában
Az új jogszabály azt is meghatározza, hogy a jövőben egy magánszemély maximum 10 db, míg egy cég maximum 50 db hanghívásra szolgáló feltöltőkártyás előfizetéssel rendelkezhet. Amennyiben a magánszemély/cég elérte ezt a limitet, úgy további kártyás szerződést nem köthet (pl. új szerződést, számlás előfizetéséről nem térhet át kártyásra). A limit minden új szerződéskötéskor automatikusan ellenőrzésre kerül. Azoknak az előfizetőknek, akik a limiten felüli darabszámú kártyával rendelkeznek jelenleg, 2017.06.30-ig kell nyilatkozniuk, hogy melyik hívószámokat kívánják fenntartani.
SIM kártyák továbbadásának szigorítása
Fontos tudni, hogy a 2017. január 1-jével életbe lépett törvénnyel szigorították a SIM-kártyák továbbadását és tilos a feltöltőkártyás előfizetés továbbértékesítése. A SIM-kártya továbbra is korlátozás nélkül átadható közeli hozzátartozó részére (pl. házastárs, egyeneságbeli rokon, testvér – de nem minősül ilyennek pl. az élettárs, anyós, após). Ha tehát közeli hozzátartozó használja a SIM kártyát, azt nyugodtan megteheti, nem kell bejelenteni. Bárki továbbra is nyugodtan odaadhat például egy SIM kártyát a gyerekének vagy a szüleinek, csak arra kell figyelni, hogy maximum 10 feltöltőkártyás előfizetés lehet egy magánszemély tulajdonában. Azonban a SIM-kártya ingyenes átadása - nem közeli hozzátartozó - harmadik személynek, csak akkor lehetséges, ha arról előfizetőnk előzetesen tájékoztatja a Telenort és megadja a használó személyazonosító igazolványa (pl. fényképes személyi igazolvány, jogosítvány vagy útlevél) ellenőrzéséhez szükséges adatokat is.
Abban az esetben, ha valaki meg akarja tartani az általa használt SIM kártyát, ami eddig más nevén volt, két lehetőség van: új előfizetői szerződést köt a Telenorral, és a nevére kerül a SIM-kártya, vagy a kártya használójaként rögzíti a szolgáltató, de ebben az esetben a SIM kártya eddigi tulajdonosának is jelen kell lennie, és el kell végeznie az adategyeztetést.