Egy új gyűjtőperben azt állítják, hogy az Apple félrevezette az AirPods Pro vásárlóit, és nem megfelelően kezelte a készülék 2019-es piacra kerülése után röviddel jelentkező hanghibát.
A per, melyet a ClassAction.org közölt, két jelentős problémát emel ki az első generációs AirPods Pro készülékekkel kapcsolatban: a nem kívánt recsegő hangokat és az Aktív Zajszűrés helytelen működését. A hibákat néhány hónappal a megjelenés után nyilvánosságra hozták, de az Apple-nek közel egy évbe telt, mire létrehozott egy szervizprogramot, amely lehetőséget biztosított a 2020 októbere előtt gyártott készülékek ingyenes cseréjére.
Az Apple támogatási dokumentumaiban elismerte, hogy az érintett készülékek „recsegő vagy statikus hangokat” produkálhatnak, főként zajos környezetben, testmozgás közben vagy telefonhívások során, és az Aktív Zajszűrés sem működhet megfelelően, például csökkenhet a mélyhangok jelenléte vagy növekedhet a háttérzaj (mint az utcai vagy repülőgépzaj).
Bár a cserével a probléma megoldottnak tűnt, a gyűjtőper állítása szerint a 2020 októbere után gyártott készülékeknél sem oldották meg a hibát. „Az új, első generációs AirPods Pro készlet is ugyanazt a hanghibát tartalmazta” – állítja a perirat. „Más szóval, ezek a vásárlók egyszerűen egy újabb hibás készletet kaptak, és sokan később ismét tapasztalták a hibát.”
A perirat mikroszkópos vizsgálatokra hivatkozik, melyek szerint a 2020 októbere előtti és utáni készülékek alkatrészei között nincs jelentős különbség. Bár az Apple állítólag 2020-ban kísérletezett eltérő mikrofonokkal, ez nem oldotta meg a hibát, így később visszaálltak az eredeti verzióra.
Az Apple 2022 szeptemberében piacra dobta a második generációs AirPods Pro-t, amelyben új, módosított hangrendszert alkalmazott, ami a felperesek szerint arra utal, hogy a vállalat tisztában volt az első generációs modell alapvető problémáival. „Úgy tűnik, hogy az Apple a második generációs AirPods Pro-nál megpróbálta megoldani az első generációs modell hanghibáját a DSP processzor (a zajcsökkentésért felelős) teljesítményének növelésével, és a hangszórók újratervezésével.”
A gyűjtőper négy fő állításon alapul:
- Az Apple tudta, hogy az első generációs AirPods Pro hibás, és hogy ezt a problémát csak újratervezéssel lehet megoldani.
- A szervizprogram elégtelen volt, mert nem terjedt ki a 2020 októbere után gyártott készülékekre, és a hibás készülékeket csak újabb hibás készülékekkel cserélték ki.
- Az Apple nem értesítette az érintett készülékek tulajdonosait a cserelehetőségről.
- Az Apple a hibás AirPods Pro készülékeket prémium áron forgalmazta 2022-ig, miközben félrevezető állításokat tett a termék hangminőségéről.
A per jelenleg az indulási szakaszban van, de ha sikerrel jár, azok, akiknek első generációs AirPods Pro készülékük volt, kártérítésre is jogosultak lehetnek.