A kínai gyártó új rekordot állított fel, 2019-ben elképesztő mennyiségű okostelefont adott el.
Eseménydús éve volt tavaly a Huawei-nek, két olyan telefont is piacra dobott, amely hatalmas sikert ért el, ezek a Huawei P30 Pro és a Huawei Mate 30 Pro, emellett a Kína és az Egyesült Államok közti kereskedelmi háború miatti szenvedő alany is volt. Ezen nehézségek ellenére is a mobil gyártó hatalmasat fejlődött, a P és a Mate széria sikereivel együtt az előző évhez képest megduplázta eladásait, így összesen 240 millió okostelefont adott el.
Xu Zhijun, a Huawei Technologies jelenlegi elnöke elárulta, 110 milliárd eurónyi árbevételt vár el, ez 18 százalékkal magasabb a korábbi évnél. A számok pedig még ennél is jobbak lennének, ha az USA kormánya nem tesz keresztbe a vállalatnak és kényszeríti az amerikai vállalatokat, hogy hagyják abba a Huawei-jel folytatott kereskedelmet minden formában.
Az elnök kijelentette, hogy a vállalat 2020-as célja a Huawei Mobile Services ökoszisztéma továbbfejlesztése a Google megoldásának reális és jól használható alternatívájaként, így nem kell más országok partnereitől függenie. Nyugat-Európa számára létfontosságú, hogy Huawei mobiljaikban is megtalálják a Google szolgáltatásokat, ennek hiányában sokan más márka mellett dönthetnek idén, ékes példa lesz a most piacra kerülő Huawei Mate 30 és Huawei Mate 30 Pro teljesítménye.
A gyártó azt is elárulta, három hónap alatt kétmillió Huawei Watch GT2 okosórát adott el, valamint a bevezetés óta eltelt alig egy hónapban több mint egymillió Huawei FreeBuds 3 fogyott.