Az idén 2,9 TB-nyi adatot forgalmaztak a Telekom hálózatán.
Az idei VOLT Fesztiválon a várakozásoknak megfelelően a az adatforgalmazás ismét jelentősen nőtt, megközelítve az előző évi forgalom dupláját. A Telekom VOLT Fesztiválon a tavalyi 1,8 TB-hoz képest az idén 2,9 TB-nyi adatot forgalmaztak, ezen belül a 4G adatforgalmazás több mint duplájára emelkedett a Telekom adatai szerint.
A nagy nyári fesztiválokon kihívást jelent a megszokott beszéd és adat le-, és feltöltési minőséget biztosítani az előfizetők számára. Egy-egy fesztiválon megyeszékhelynyi hálózatot kell felépíteni, hisz akkora forgalom zajlik akkor egy-két km2-en, mint akár Szombathelyen vagy Kecskeméten. A nyári nagy tömegeket vonzó zenei fesztiválokra a Telekom műszaki csapata külön mobilegységeket állít fel, és nemcsak a 4G, hanem a 2 és 3G-s hálózatot is megerősíti.
Ezeken a rendezvényeken a hálózat szerkezete jóval sűrűbb a normál városi bázisállomásokéhoz képest, a kapacitás elemeket többszörözve építik be a fesztiválos állomásokba. A különleges kapacitás igények kielégítése érdekében gyakran egyedi beállításokat is használnak ezeken a helyszíneken.
Ilyen különleges igény pl. a Telekom Buddy alkalmazás is, aminek segítségével bárhonnan video streaming kapcsolatba lehet kerülni a bent fesztiválozókkal. Egy-egy fesztiválon egyszerre több ilyen Telekom Buddy is működik, és ezeknek a HD minőségű képátvitelét is a Telekom helyileg telepített 4G hálózata szolgálja ki.
A fesztiválok tapasztalataiból sokat lehet tanulni a jövő mobilhálózatának a tervezéséhez, méretezéséhez is. A fesztiválok a mobilhasználat szempontjából sok tekintetben egy jövőutazáshoz hasonlóak: a készüléktípusok összetétele, a mobilinternet használati szokások, a legnépszerűbb applikációk a jellemzően fiatal fesztiválozó generáció révén már a következő évek mobilinternetének jellemzőit tükrözik. Az adathasználat intenzívebb, a chat applikációk kiszorítják az SMS forgalmat, amely évről-évre csökken.