Meglepő, de kizárólag itthon van probléma, teljesen random összegű és darabszámú levonások történnek, semmilyen más ország nem érintett, lehet, hogy nem is az Apple a hibás?
Ahogy arról tegnap írtunk, több mint 24 órája kezdődtek az iPhone-osok körében az Apple Pay-en keresztül ismeretlen és nem indokolt levonások. Van, akinek pár száz forint tűnt el a számlájáról, de van, akinek a félmillió forintot is eléri a kár már. Az összegek valós levonások, főleg az OTP kártyások érintettek, de vontak le - bár jóval kisebb számban - Revolut, Erste, Raifaissen, CIB és egyéb számlákról is összegeket.
A fő gond az, hogy hiába törlik a kártyát az Apple Payben vagy veszik le a netes vásárlás összegét a károsultak minimumra, még olyan számlán is mínuszba ment az egyenleg, amin nincs hitelkeret, illetve tavaly lejárt kártyára szóló terhelés is megjelent az új kártyán, szóval teljes a káosz.
Van, akinél olyan kártyáról vontak le összeget, ami rég nincs az Apple Payben vagy az Apple Store-ban rögzítve, de még az sem járt jól, aki 2 napja letiltotta a bankkártyáját, így is tűnik el a pénze.
Érthető mód az Apple ügyfélszolgálata elérhetetlen, több ezer hívásuk lehet. Ami információt kaptunk, hogy az érintettek - és akik még nem - töröljék a kártyákat mindenhonnan, Tárcából és Apple ID alól is, telefonon, órán, Mac-en, mindenhol külön.
Jelenleg sem az Apple ügyfélszolgálat, sem a bankok nem tudják, miért történnek a levonások - állítólag valaki azt az információt kapta az OTP-nél, hogy régebbi levonások jelennek meg újra és újra -, így várjuk a friss híreket.
A Bankszövetség is kiadott közleményt a szokatlan és aggasztó hibával kapcsolatban:
"Az Apple alkalmazásboltja tévesen, nagy volumenben terhelt magyar bankkártyákhoz tartozó számlákat 2024. június 26-án 18 órát követően néhány órán keresztül.
Az érintett magyar kártyabirtokosok gyors jelzéseinek köszönhetően a téves tranzakciókról a bankszektor értesült, és közvetítő szereplőként azonnali intézkedéseket tett a helyzet kezelésére.
Ennek megfelelően a bankszektor felvette a kapcsolatot a szolgáltatóval.
Az eddigi információk alapján az érintett tranzakciók kizárólag korábbi vagy jelenleg meglévő előfizetésekhez vagy vásárlásokhoz kapcsolódnak, téves technikai ismétlődéssel. Fizikai terminálokon történő vásárlások vagy készpénzfelvételes tranzakciók nem érintettek.
Az Apple tájékoztatása szerint semmilyen visszaélésre utaló jel nincs, az ügyféladatokkal kapcsolatosan nem történt visszaélés, adatok nem kerültek veszélybe. Az Apple fogadja a kapcsolódó ügyfélmegkereséseket.
Visszajelzésük alapján a technikai probléma miatt tévesen terhelésre került összegek visszatérítése az Apple által folyamatban van."