Érdekes, hogy az Apple Watch tulajdonosok egyharmada vásárolja meg mindössze az új órát.
Tízből hét vásárló nem modellt frissít, hanem még soha nem volt előtte Apple Watch okosórája. A CNBC szerint a Watch ügyfelek hetven százaléka első ilyen modelljét veszi, tehát mindössze harminc százalék gondolja úgy, hogy egy régebbi Apple Watch helyett újat venne. Az Apple a fejlesztéseknél idén végre valódi új funkciókat adott az előző kínálathoz, úgymint GPS, úszás figyelés, mobilnet lehetősége, EKG és esés érzékelés, valamint az új Always-On Display, de még ez sem elég ahhoz, hogy a régebbi Watch-ok helyett újat vegyenek a már felhasználók.
Az Apple egyrészt uralja az okosórák piacát, másrészt folyamatosan növeli az ügyfélkört, de az iPhone-nál megszokott nagy arányú frissítések elmaradnak. Ennek egyik oka lehet, hogy a tavalyi dizájn módosításon kívül az Apple az első verzió óta alapvetően nem sokat fejlesztett az órán a most bemutatott modellig. Jelenleg a korábbi vásárlók egyszerűen élvezik az előd órák valamelyikét és a friss watchOS újdonságait.
Mindeközben az Apple érezhetően csökkentette a Watch árait, hogy még többen vásárlókká válhassanak. A 199 dolláros Apple Watch Series 3 abszolút elérhetővé tette a vállalat okos kiegészítőjét széles körben, egyben egyezik az ára a Fitbit fitnesz trackerével, azonban utóbbiból hiányzik a GPS és a mély iPhone integráció. Az Apple Watch Series 5 hazánkban 154 ezer forintba kerül, míg a Series 3 mindössze 78 ezer forintot kóstál.