Az Office a Microsoft egyik legsikeresebb terméke, amelyet világszerte több mint 1 milliárd embert használ.
Az Office a Microsoft egyik legsikeresebb terméke, amelyet világszerte több mint 1 milliárd embert használ. Az Office családon belül is kiemelkedő teljesítményt nyújt az Office 365, amely a Microsoft valaha volt leggyorsabb növekedést elérő üzleti terméke – beszédes adat, hogy minden 4 üzleti Office-felhasználóból 1 már ezt a verziót használja, illetve hogy a világ legsikeresebb cégeit felvonultató Fortune500-as listán szereplő vállalatok 60%-a vásárolt Office 365-öt az elmúlt egy évben. A Microsoft most az Office 365-öt közösségi funkciókkal, az ingyenes Office Web Apps-et pedig számos új képességgel vértezi fel. Mindezek jelentős segítséget nyújtanak az Office alkalmazások felhasználóinak, hogy bárhol, bármikor elvégezhessék feladataikat, és így rugalmasabban szervezhessék az életüket.
Az Office Web Apps, amely a legjobb webes alternatíváját nyújtja a fizetős Office 365 programcsomagnak, ingyenesen elérhető minden felhasználó számára. A csomag tagjai, a Word, az Excel és a PowerPoint Web Appsmostantól valósidejű csoportmunkára is alkalmas. A felhasználók élőben láthatják, hogy társaik hol és mit szerkesztenek az adott dokumentumon, így elkerülhető az, hogy ugyanazt a részt módosítsák ugyanabban az időben. Emellett azonban a Word, az Excel és a PowerPoint Web App egyéb képességekkel is bővült:
- Word Web App: A keresés és csere funkció mellett új formázási lehetőségek, valamint fej- és láblécek jelentek meg.
- Excel Web App:A cellák drag and drop módszerrel rendezhetők újra, egyes gyakran használt képletek eredményei automatikusan leolvashatók a status barról, valamint már védett munkafüzetek is megnyithatók.
- PowerPoint Web App:A képkivágás funkcióval a Prezentáció vizuális elemei jobban szerkeszthetők.
Fentieken túl a jövőben az Office Web Apps számos további új, a hagyományos Office-ból megismert funkcióval fog bővülni. A Yammer vállalati közösségi háló nagyvállalati verziója mostantól minden Office 365 Enterprise előfizető számára elérhetővé válik. Ráadásul azon cégek, amelyek Yammer-hálózatukba külsős partnereket is bevonnak, mostantól anélkül hívhatnak meg más szervezethez tartozó felhasználókat, hogy Yammer Enterprise licencet kellene vásárolniuk nekik (részletek). Ezek a licencek felhasználók még szélesebb körének teszik lehetővé azon újdonságok használatát, amelyeket az elmúlt hónapokban jelentettek meg a Yammer részeként:
- A Yammer-csoportokban való részvétel most már email segítségével sokkal kényelmesebbé vált. Azon konzervatív felhasználók, akik nem kívánnak egy új közösségi rendszerrel megismerkedni, de kimaradni sem szeretnének a cégüknél zajló élénk szakmai eszmecseréből, levelezőjük segítségével egyszerűen csatlakozhatnak nyitottabb társaikhoz.
- A frissített mobil alkalmazások (Windows 8, Windows Phone és iPad app-ok) segítségével bárhol, bármikor hozzáférhetnek a közösséghez a felhasználók.
- A közösségi beszélgetéseket most már SharePoint dokumentumtárakban tárolt dokumentumokra is kényelmesen lehet indítani, így a mindennapi dokumentumokkal kapcsolatos munkában is kihasználhatók a kapcsolati háló előnyei.
Ezen funkciók és a Office lehetőségeinek megünneplésére a Microsoft meghirdette az Office #GetItDone napot – az ezzel kapcsolatos kommunikációt és a párbeszédet a Twitteren a #GetItDone címke segítségével lehet nyomon követni.