YouTube Premium Lite
,A YouTube fontolgatja, hogy visszahozza a Premium Lite előfizetést, de kissé megváltozott formában. A cég jelenleg néhány országban teszteli ezt a csomagot, bár egyelőre nem világos, hogy a végén valóban bevezetik-e ezt az új terméket.
A YouTube Premium Lite először 2021-ben debütált Európában, de 2023 októberében megszüntették. Az előfizetők mindössze 6,99 eurót fizettek ezért a csomagért, ami reklámmentes videózást biztosított a YouTube összes alkalmazásán és formátumán keresztül.
A Lite csomag csak néhány funkciót nélkülözött, például az offline letöltést, a háttérben történő lejátszást és a YouTube Music előnyeit. Ez a csomag kedvező választás volt azok számára, akik nem tudták vagy akarták megfizetni a teljes Premium előfizetést, ami talán az egyik oka volt annak, hogy megszüntették. A jó hír az, hogy a YouTube fontolóra vette egy újabb Premium Lite csomag bevezetését. Ha minden jól megy, a közeljövőben megjelenhet ez az új ajánlat.
Az AndroidAuthority munkatársai több felhasználótól kaptak képernyőképeket, amelyek szerint a Premium Lite ismét elérhetővé vált a Premium mellett, sokkal alacsonyabb áron. Jelenleg a YouTube Premium 22,99 dollárba kerül havonta, míg a Premium Lite csomag mindössze 11,99 dollár.
A képernyőképek alapján a Premium Lite majdnem megegyezik az eredeti változattal, egy nagy kivétellel: a Lite verzió "korlátozott reklámokat" tartalmaz, ami azt jelenti, hogy hirdetések megjelenhetnek engedélyezett zenés tartalmakon, Shorts videókon, valamint kereséskor vagy böngészéskor.
A Premium Lite továbbra sem fog tartalmazni offline letöltést, háttérben történő lejátszást vagy a YouTube Music Premium előnyeit, ami érthető, tekintve, hogy az előfizetési díj fele a Premium csomagénak.
Nem meglepő módon a Google megerősítette, hogy "egy másik verzióját" teszteli a Premium Lite-nak bizonyos régiókban. Ha az alábbi országok egyikében élsz, lehetőséged van jelentkezni a Premium Lite előfizetésre, legalább egy korlátozott időre:
- Ausztrália
- Németország
- Thaiföld
Az új Premium Lite kevésbé vonzó, mint az eredeti változat, nemcsak a reklámok miatt, hanem mert drágább is. Ennek ellenére a rendelkezésre állása több választási lehetőséget biztosít a felhasználóknak, ami mindig pozitívum.