Telenor
Sajtóértesülések szerint ismét nevet vált a cég, de még minden részlet titok
Nem licenceli tovább a PPF Csoport a norvég ex-tulajdonostól a Telenor márkát a régiós cégeinél, így immár biztossá vált, hogy a Telenor jövő tavasszal új márkanevet, és így új arculatot vesz fel - tudta meg a HWSW nem hivatalos céges belső forrásból.
A Telenor helyébe lépő új, egyelőre titokként kezelt márkát egységesen vezetik be a cégcsoport magyar, szerb és bolgár érdekeltségeinél, míg a cseh és a szlovák piacokon egy korábbi megállapodás alapján 2036-ig szinte biztosan használatban marad a spanyol Telefónicától 2013 óta licencelt O2 márkanév - írja a lap.
A Telenor Magyarországot 2018 júliusában vásárolta meg a norvég távközlési multitól az idén márciusban balesetben elhunyt cseh milliárdos, Petr Kellner befektetői csoportja. A cseh partner az ügylet során egyszerre tett ajánlatot négy régiós távközlési érdekeltségre, melyek közül a legkisebbet, a Telenor Montenegrót idén eladta a magyar 4iG Nyrt-nek.
Az adás-vételi megállapodás alapján az új tulajdonos a tulajdonszerzéstől számított 33 hónapig használhatta a Telenor márkanevet az érintett piacokon - ez a határidő eredetileg idén márciusban járt volna le, ám a HWSW korábbi információi szerint a PPF és a márkatulajdonos norvég Telenor csoport újabb egy évvel meghosszabbította a névhasználati licenc hatályát annak lejárta előtt, további többéves opciós joggal.
A lap úgy tudja, nemrég végleges döntés született arról Prágában, hogy a jövő márciusban lejáró licencet nem kívánja a cseh tulajdonos meghosszabbítani, vagyis a Telenor márkanév ezzel végleg kivezetésre kerül a régiós piacról. Az új, végleges brandet információink szerint egyelőre csak a legbelső cégvezetés ismeri, az ugyanakkor már korábban eldőlt, hogy - már csak a régiós ernyőmárkából adódóan is - a magyar piacon korábban használt Pannonhoz nem tér vissza a cég.