Minden évben, amikor az Apple kiadja az iOS új verzióját (és egy új iPhone-t), a felhasználók furcsa hibákat találnak, amelyeket általában szoftverfrissítésekkel javítanak ki.
Az iPhone 15 Pro túlmelegedési problémáiról szóló jelentések nyomán néhány felhasználónak problémái vannak az iOS 17 rendszeren futó Wi-Fi-vel, különösen az iPhone 15 modellekkel.
iPhone-okat érintő Wi-Fi problémák
Néhány 9to5Mac olvasó arról számolt be, hogy az iPhone 15-re vagy iOS 17-re való frissítés óta Wi-Fi-problémákkal küzdenek. David Chen olvasó szerint az alkalmazások nem tudnak tartalmat betölteni, vagy a kapcsolat rendkívül lassúnak tűnik. A 9to5Mac olvasó és alkalmazásfejlesztő Willian Max azt is elmondta, hogy szokatlan lassúságot észlelt, amikor iPhone 15 Pro Max készülékét Wi-Fi-hez csatlakoztatta.
“Személy szerint ugyanazokat a problémákat vettem észre az iPhone-ommal. Annak ellenére, hogy csatlakozik Wi-Fi-hez, az iPhone-om egyszerűen leállítja a tartalom betöltését az olyan alkalmazásokban, mint a Threads, a TikTok vagy akár a Safari. Néha a probléma néhány perc múlva eltűnik. Bizonyos helyzetekben manuálisan le kell húznom, majd újra csatlakoztatnom kell az iPhone-om Wi-Fi-jét, hogy újra működjön.
Először azt hittem, hogy a problémák a hálózatommal kapcsolatosak, de aztán észrevettem, hogy ez csak az iPhone 15 Pro Max és az M2 iPad Pro készülékemmel történik (mindkettő az iOS legújabb verzióját futtatja). Ha a Wi-Fi nem működik az iPhone-omon, továbbra is böngészhetek az interneten ugyanazon a hálózaton a Mac gépemen.”
Az internetes keresés során több felhasználó számolt be hasonló problémákról, legtöbbjük az új iPhone készülékekkel. Az Apple Community fórumának egyik felhasználója azt mondta, hogy a Wi-Fi időnként megszakad az iPhone 15 Pro készülékén, de minden más eszközzel jól működik. Az X-en egy felhasználó azt mondta, hogy „az oldalak nagyon lassan töltődnek be”, amikor iPhone-ja Wi-Fi-hez csatlakozik.
Anyone of you got an iPhone 15 Pro? Wondering if it's just me but the wifi connectivity is a joke most of the time!? I've returned to Apple from Samsung but I'm not amused right now ...
— ganweaving.bsky.social (@GanWeaving) September 29, 2023
Hasonló jelentések vannak a Redditen is. Az egyik felhasználó azt állítja, hogy a Wi-Fi csatorna tartományának 20 MHz-re, 40 MHz-re vagy 80 MHz-re történő beállítása megoldotta a problémákat. „Bekapcsolva vagyok, de időről időre az iPhone-om nem kap semmilyen adatot, ezért repülési módba kapcsolom, majd kikapcsolom azt, és újra működik” – mondta egy másik felhasználó ugyanabban a bejegyzésben.
A felhasználók javításra várnak
Még mindig nem tudjuk, hogy ez egy széles körben elterjedt probléma, vagy csak egy kis számú felhasználót érint. A 9to5Mac megjegyzést kért az Apple-től, de a cég még nem ismerte el vagy cáfolta, hogy az iPhone felhasználókat érintő Wi-Fi-problémák lennének. Remélhetőleg ezeket a problémákat egy iOS frissítéssel javítható szoftverhiba okozza.